سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه سفلی 16:00 - یکشنبه 12 آبان 1392

گفتگو با مدیریت کمیته امداد امام خمینی(ره)

فعاليت هاي كميته امداد حضرت امام خميني(ره) جرقويه واحد نيک آباد

مدیریت کمیته امداد واحد نیک آباد از فعالیت های این واحد در جهت کمک به نیازمندان منطقه جرقویه خبرداد.

DSC03880
میرزایی مدیریت کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) در گفتگو با خبرنگار اصفهان شرق از حمایت های این اداره در رابطه با مدد جویان گفت: این کمیته در سال 1367 هجري شمسي تاسیس شد و در حال حاضر تعداد 2547 خانوار كه حدود 4800 نفر می باشند و همچنین21 روستا(9 روستاي جرقويه سفلي،12 روستا جرقويه عليا،4 شهرنيك آباد، محمد آباد، نصرآباد و حسن آباد ) تحت پوشش این اداره قرار دارند.

مدیریت کمیته امداد در ادامه از کمک های این بخش به خانواده های تحت پوشش این چنین گفت: به افراد در آستانه ی ازدواج مبالغ 10 ميليون ريال به صورت نقدي به سرپرست خانوار و 2ميليون ريال به داماد پرداخت مي شود. توزيع آرد رايگان از دیگر کمک ها ی این کمیته به افراد تحت پوشش می باشد.

میرزایی در مورد تسهیلات مسکن گفت: تسهیلات مسکن به خانواده های تحت پوشش با تایید مسئولین این بخش به خانواده ها پرداخت می شود. در این زمینه بخش عمراني جهت تعمير جزيي و كلي بين 1ميليون تا 6 ميليون ريال و مسكن شهري تا 50 ميليون ريال به خانواده ها پرداخت می کند.

همچنین تخفیف ویژه با ارائه معرفی نامه در جهت انشعاب برق، گاز و آب داده می شود.

DSC03880

وی در پاسخ به سوال خبرنگار در رابطه با دیگر فعالیت های این اداره به اختصار تصریح نمود: در رابطه با بخش فرهنگی تشكيل كلاسهاي تقويتي براي دانش آموزان و دانشجويان، توزيع كتابهاي آموزشي، آموزش كلاسهاي فني حرفه اي، تشكيل كانون پيروان ولايت، سفر به مشهد مقدس به همت این کمیته برگزار می شود. در زمینه درآمد زایی تصميماتي در اين مورد گرفته شده است تا كارخانه اي تاسيس شود كه هم درآمدزا باشد و هم اشتغال بوجود آورد و جلساتي هم در اين خصوص گرفته شده ولي هنوز اجرايي نشده است.

از دیگر موارد پرداخت وام خودكفايي و كار گشايي در زمینه ی(قالي بافي، پرورش قارچ خانگي، دامپروري) به خانواده های تحت پوشش می باشد.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) از خیرین درخواست مساعدت به افراد مستمند را در جهت کمک به ریشه کنی فقر از جامعه را داشت.
IMG_2505 IMG_2607 IMG_2673

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.