سرویس: اجتماعی » علمی 09:51 - پنجشنبه 27 آذر 1393

ریاست دانشگاه پیام نور هرند:

تعدد حوزه و دانشگاه در شرق اصفهان از دستاوردهای انقلاب اسلامی است/ اقتصاد مقاومتی حفظ سرمایه ملی را در بر دارد

ریاست دانشگاه پیام نور هرند گفت: جایگاه علم تا اندازه ای در بین مردم بالا رفته که برای حفظ این جایگاه علمی طی سالیان پس از انقلاب سه دانشگاه و حوزه علمیه در شهر هرند احداث شد.

به گزارش اصفهان شرق: آذر ماه در تقویم جمهوری اسلامی ایران، به مناسبت روز شهادت آیت‌الله مفتح روز «وحدت حوزه و دانشگاه» نامگذاری شده است و یکی از یادگارهای ارزشمند امام خمینی(ره) روز وحدت حوزه و دانشگاه است.
طی قرن‌های گذشته استعمارگران برای بیگانه کردن نسل‌های رو به رشد کشورهای اسلامی از اسلام و خاموش کردن مساله ایمان و وجدان دینی در بین آحاد مردم اقدامات متعددی انجام دادند ولی آنچه سد راهشان در دستیابی به فتوحات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی بود، اعتقادات اسلامی ملت ها نام می گرفت زیرا اسلام مصداق دینی بود که در هر کجای دنیا حمله و یورش تجاوزکارانه بر مسلمانان صورت می گرفت با استعمار گران مبارزه می کرد.
یکی از کارهایی که همواره دشمنان برای دستیابی به اهداف خود در مقابل کشور ما انجام داده‌اند، تلاش برای ایجاد فاصله بین دین و علم و همچنین فاصله انداختن بین دانشگاه و حوزه است.

9999999 (1)
در این خصوص گفتگویی با محمد اسحاقیان ریاست دانشگاه پیام نور هرند انجام دادیم.

 

*بروز انقلاب تحقق شعار وحدت بین حوزه و مراکز علمی بود
ریاست دانشگاه پیام نور هرند مردم بخش جلگه را پیشتازان انقلاب و دفاع مقدس نامید و اظهار داشت: از بین مردم هرند افرادی پا به عرصه ی دین و علم گذاشته اند که نقش موثری در ارائه اهداف اسلامی و راهیابی آن به سطح حوزه و دانشگاه داشته اند و در این خصوص احترام به علم و عالم از نشانه های گرایشات مذهبی و انقلابی مردم این منطقه است.
وی با اشاره به بروز انقلاب و شعار وحدت بین حوزه و دانشگاه افزود: بروز و ظهور انقلاب و تحقق شعار وحدت بین حوزه و دانشگاه در تعدد مراکز آموزش عالی در شرق اصفهان پس از انقلاب اسلامی به خوبی موید این مطلب است که جایگاه علم تا اندازه ای در بین مردم بالا رفته که برای حفظ این جایگاه علمی طی سالیان پس از انقلاب سه دانشگاه و حوزه علمیه در شهر هرند احداث شد.
اسحاقیان پیوند حوزه و دانشگاه را در ترسیم افق روشن برای نسل چهارم عنوان و اذعان کرد: اجتماع روحانیون و دانشگاهیان ترسیم افق روشن برای وزارت علوم و آموزش عالی در کنار حوزه های علمیه است و یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی در هرند وحدت پایدار بین این دو نهاد مقدس می باشد.

 

*دانشجوی ارزشی ما حافظ ارزش های اسلامی و معرفتی است
وی خاطرنشان کرد: دانشجوی ارزشی ما حافظ ارزش های اسلامی، بومی، ملی و اعتقادی است و در کنار بالا بردن سطح علمی خود همچنان بر اصولی همچون حجاب، نماز و ویژگی های برجسته ی انسان کامل و پرورش آن در وجودش تاکید دارد.
رییس پیام نور هرند با تاکید بر وحدت در عمل و به کار گیری آن در اجتماع، بیان کرد: وحدت در عمل زمانی که ملاک تخصص گرایی باشد ظهور و بروز می کند، خصوصا مردم منطقه ی شرق اصفهان در منش زندگی همواره با تاسی از قرآن و روایات رابطه ی موثری با روحانیت در زمینه های فرهنگی و …داشته اند.
وی تشییع شهدای گمنام در هرند و حضور جوانان در این مراسم را نشان از ارادت قوی به شهدا و پرورش روحیه ی معنوی در کنار ارزش جوانی عنوان کرد و گفت: خانواده ها با نهادینه کردن مذهب در فرزندان خود در به وجود آمدن رفتار نشاط آورجوانی آمیخته با معرفت و معنویت گام برداشته اند.
محمد اسحاقیان با تاکید بر بکار گیری اقتصاد مقاومتی در مناطق کم تر توسعه یافته، بیان کرد: یکی از ویژگی هایی که در شهر هرند به وضوح می توان مشاهده کرد، عدم وابستگی کلی به آب رودخانه و قنات محور بودن این شهر است که باعث ایجاد فرهنگ مقاومت اقتصادی است و می توان گفت مردم فرهنگ اقتصاد مقاومتی را از سال ها قبل و به طور طبیعی در خود نهادینه کردند.

 

*60درصد دانشجویان دانشگاه پیام نور هرند، بومی می باشند
وی از وجود 60 درصد دانشجویان بومی در دانشگاه پیام نور هرند خبر داد و تصریح کرد: از نکات بارز وجود دانشجویان بومی در دانشگاهها، تقابل افکار در زمینه ی حفظ ارزش های اسلامی بومی به دیگر دانشجویان است.
رییس دانشگاه پیام نور هرند با توجه به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد و ضرورت بر شناخت نیاز نسل جدید در این رابطه خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی کاهش هزینه ها وحفظ سرمایه و افزایش انگیزه در نشاط جوانان است و امیدواریم با تصمیمات اساسی و اثر گذار بتوان رویه ی مثبت وحدت بین مسئولین را برآورده کند.

وی در پایان با اشاره به رسیدن جشن 25 سالگی دانشگاه پیام نور بیان داشت: دانشگاه پیام نور در 25 سال پیش پر تلاش برای همه کار آموزشی را شروع کرد و امروز با یک ربع قرن یکی از دانشگاههای تاثیر گذار در عرصه علم و فرهنگ است و امسال این جشن به صورت جمعی در 17 دی ماه برگزار می شود.
گفتنی است دانشگاه پیام نور هرند در سال 1386 به صورت هیئت موسسی و با پشتوانه ی قوی خیرین هرندی به وجود آمده است و به سبب روحیه علم دوستی مردم هرند این پشتوانه بودن ادامه دارد.
این دانشگاه با حدود 1000 نفر دانشجو در 10 رشته ی علوم انسانی به فعالیت تحسین شده ای می پردازد و از بین دانشجویان 60درصد دانشجویان بومی و 40 درصد غیر بومی تحصیل می کنند.

 

 

یک نظر در مورد “تعدد حوزه و دانشگاه در شرق اصفهان از دستاوردهای انقلاب اسلامی است/ اقتصاد مقاومتی حفظ سرمایه ملی را در بر دارد”

  1. همدان ورزش گفت:

    با سلام همکار گرامی سایت شما در همدان ورزش لینک داده شد از تبادل لینک با شما خوشحال می شویم .

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.