سرویس: غیر تولیدی » نقلی 18:48 - پنجشنبه 27 آذر 1393

استاندار اصفهان:

هیئت اقتصادی و وزیر خارجه پرتغال به اصفهان سفر می‌کنند

استاندار اصفهان گفت: با هدف توسعه روابط اقتصادی ایران و پرتغال، هیئت اقتصادی ۳۰ نفره کشور پرتغال به همراه وزیر خارجه این کشور به اصفهان سفر می‌کنند.

به گزارش اصفهان شرق؛ رسول زرگرپور در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی با اشاره به برگزاری نخستین جلسه کمیته هماهنگی روابط بین‌الملل استان اصفهان اظهار داشت: با روی کارآمدن دولت یازدهم، ارتباط عزت‌مندی با کشورهای خارجی برقرار شد که سبب چندین برابری سفر تجار، گردشگران خارجی و مقامات سیاسی به کشور ما شده که قسمت اعظمی از آنها برای بررسی اوضاع کلی کشور به اصفهان سفر کرده و عده‌ای هم برای بازدید صرف از اصفهان به این استان سفر می‌کنند.

وی با بیان اینکه به گفته یکی از وزاری خارجه کشورهای خارجی اصفهان قلب تپنده ایران است، افزود: با توجه به پیشرفتی که در جریان مذاکرات 5+1 اتفاق افتاده کشورهای خارجی و اروپایی برای گسترش مراودات اقتصادی خود با ما آمادگی تعامل و همکاری داشته که مشغول بررسی و ارزیابی آن هستند.

اصفهان یکی از 10 شهر دیدنی دنیا است

استاندار اصفهان بیان کرد: اصفهان صنعتی‌ترین استان کشور بوده و در رابطه با جاذبه‌های طبیعی و گردشگری در رأس استان‌های کشور قرار داشته و شهر اصفهان جز 10 شهر دیدنی دنیا بوده بنابراین مورد توجه و بازدید تجار، سیاست‌مداران و نیز گردشگران خارجی قرار داشته است. در مدت یک سال گذشته گردشگری در اصفهان رشد قابل توجهی پیدا کرده که نسبت به دوران مشابه خود رشد 2 برابری داشته و هر ماه بین 25 تا 30 هزار گردشگر خارجی از 65 کشور دنیا در استان خودمان میزبان هستیم.

وی ادامه داد: بیش از 80 هیئت سیاسی از اصفهان بازدید کرده و قول و قرارهایی گذاشتیم و ده‌ها هیئت بازرگانی به دعوت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی به استان ما سفر کرده و مذاکراتی داشتند که در مجموع کار به این نتیجه رسیدیم که باید مرکزی برای هماهنگی و هم‌افزایی تمامی حرکت‌ها در این راستا وجود داشته باشد.

زرگرپور خاطرنشان کرد: از چند ماه قبل به فکر تشکیل کمیته هماهنگی روابط بین‌الملل استان اصفهان متشکل از استاندار، شهردار، رئیس اتاق بازرگانی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و نمایندگی وزارت خارجه در استان افتادیم و به صورت موضوعی نیز از سایر مسئولان مربوطه دعوت می‌کنیم که این در حقیقت کار هماهنگی، برنامه‌ریزی و نظارت بر فعالیت‌های بین‌الملل استان را انجام داده و به هیچ‌وجه به حوزه کاری دستگاه‌های مختلف ورود پیدا نکرده و به مسئولیت‌ها خدشه وارد نمی‌کند و هماهنگی، نظارت و کنترل انجام می‌دهد.

با 14 شهر بزرگ دنیا خواهرخواندگی داریم

وی با اظهار تأسف از اینکه ما با 14 شهر بزرگ دنیا قرارداد خواهرخواندگی داریم که قسمت بزرگی از ظرفیت آن معطل و بلااستفاده مانده، گفت: از این ظرفیت‌ها هیچ استفاده‌ای نمی‌شود یا در رابطه با مسائل گردشگری و یا سرمایه‌گذاری‌های خارجی در استان بحث‌هایی مطرح می‌شد که نیاز به پیگیری در جایی داشته که در آن زمان کار اجرایی ما در کمیته شروع می‌شود و کمیته این قبیل وظایف را بر عهده دارد.

استاندار اصفهان اظهار داشت: در 3 ماه پیش که اجلاس سفرای جمهوری اسلامی و 20 نفر از استانداران کشور که روابط خارجی دارند، تشکیل شد من ایده این کمیته را مطرح کردم که با استقبال روبرو شده و اکنون در چند استان دیگر این کمیته تشکیل شده و هدف ما نتیجه‌گیری اقتصادی از سفرهای سیاسی و گردشگری استان بوده تا در مجموع از این رفت و آمدها برای توسعه استان استفاده حداکثری کنیم.

سفر وزیر خارجه پرتغال با هیئت 30 نفره اقتصادی به اصفهان

وی افزود: وزیر ارشاد پرتغال 1.5 ماه قبل به ایران آمد و ایشان به کشورمان علاقه‌مند شده و اعلام کرد که در آینده هیئت متشکل از وزیر خارجه را به ایران می‌فرستیم که اکنون به من خبر دادند وزیر خارجه پرتغال با هیئت 30 نفره اقتصادی اوسط بهمن به اصفهان می‌آیند.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.