اصفهان شرق

رفع مشکلات زاینده‌رود باید مبتنی بر تصمیمات کارشناسی باشد

کدخبر: 46079
1393/09/27 در ساعت 08:00

به گزارش اصفهان شرق؛ رسول زرگر‌پور در همایش ملی محیط زیست و صنعت سبز با اشاره به ضرورت استفاده از راهکار‌های کارشناسی و تخصصی در راستای رسیدگی به وضعیت زاینده‌رود اظهار کرد: رفع مشکلات حوضه زاینده‌رود باید مبتنی بر تصمیمات کارشناسی باشد و نباید در این زمینه از تصمیمات آنی و لحظه‌ای استفاده شود.

وی با بیان اینکه مسائل حوزه محیط زیست از جمله آلاینده‌های جوی و مسائل آبی زاینده‌رود نباید به مسائلی سیاسی تبدیل شوند، اضافه کرد: چرا که سیاسی شدن این مباحث هیچ کمکی به رفع این مشکلات نمی‌کند و تنها مسئل و مشکلات زیست محیطی را افزایش می‌دهد.

استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه ما نباید با استفاده از رویکرد‌های سیاسی به دنبال رفع مسائل و مشکلات زیست محیطی از جمله مسائل حوضه زاینده‌رود باشیم، تصریح کرد: اصفهان با معضل آلاینده‌های جوی مواجه است و نبود سند آمایش سرزمین از دلایل اصلی مشکل آلاینده‌های جوی اصفهان محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه متناسب‌سازی فعالیت‌ها، انسان و زمین با استفاده از سند آمایش سرزمین صورت می‌گیرد، ادامه داد: وجود سند آمایش سرزمین راهکاری برای رفع بسیاری از مشکلات استان از جمله مشکل آلاینده‌های جوی است.

زرگر‌پور با اشاره به اینکه در استان اصفهان از ظرفیت‌های زیست محیطی بیش از اندازه استفاده شده است و این موضوع نیز یکی دیگر از دلایل وجود آلاینده‌های جوی در اصفهان است، تاکید کرد: استانداری تنها مرجع تصمیم‌گیری در حوزه بار‌گذاری‌های صنایع است و این موضوع باید به صورت ویژه مورد توجه قرار بگیرد.

وی به ضرورت فرا‌گیری شدن مسائل حوزه محیط زیست اشاره کرد و افزود: تمام مردم باید به اولویت‌های زیست محیطی توجه کنند تا محیط زیست به جایگاه واقعی خود دست پیدا کند و حفظ و حراست از محیط زیست وظیفه‌ای همگانی است.

انتهای پیام

منبع:فارس