اصفهان شرق

شهر نجف، خواهرخوانده اصفهان می‌شود

کدخبر: 46076
1393/09/27 در ساعت 20:00

به گزارش اصفهان شرق؛ حبیب‌الله تحویل‌پور در نخستین جلسه کمیته هماهنگی روابط بین‌الملل استان اصفهان به ارائه عملکرد این شورا پرداخت و اظهار داشت: قرار شده توسعه خواهرخواندگی با شهرهای مختلف انجام شود که در این راستا پیش‌نویس خواهرخواندگی با نجف را آماده کرده‌ایم.

وی با اشاره به خواهرخواندگی اصفهان با دیگر شهرهای جهان افزود: در موضوع خواهرخواندگی نجف در عراق، و استامبول در ترکیه مطرح است.

عضو شورای روابط بین‌الملل شهرداری اصفهان خواهر خواندگی را بستر مناسبی برای مبادلات استاد و دانشجو، توسعه روابط اقتصادی و توسعه گردشگری دانست و خاطرنشان کرد: ما در راستای  ارتقای خواهرخواندگی حرکتی ابداعی با عنوان تشکیل اتحادیه خواهرخواندگی و اتحادیه ورزش شهرهای خواهرخوانده در شهر اصفهان را در دستور کار داریم که در این صورت مانند ICCN که مرکز آن در کره است مرکزیت این اتحادیه در شهر اصفهان قرار بگیرد.

وی بیان کرد: در این راستا می‌توان مقابله‌ای با اسلام و ایران‌هراسی انجام داده و نظام اسلامی جایگاه منطقه‌ای در این زمینه داشته باشد. برگزاری هفته‌های فرهنگی در شهرهای مختلف می‌تواند زمینه‌ساز جست‌وجوی امنیت از راه‌های فرهنگی باشد.

تحویل‌پور گفت: اگر مرکز همایش‌های بین‌المللی و سالن اجلاس فراهم شود، شهر اصفهان پایگاه برگزاری اجلاس‌های بین‌المللی می‌شود.

ضرورت توجه به راه‌های توسعه سرمایه‌گذاری در کشور

خسرو کسائیان، رئیس اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این جلسه متشکل وظیفه دستگاه‌های دولتی را  تمرکز بر کار سیاسیون کشورها دانست و اظهار داشت: سرمایه‌گذاری و توسعه اقتصاد در کشورهای دیگر مانند کشور ما نبوده و دولت تنها قوانین را تسهیل‌ کرده و بحث‌های مربوط به سرمایه‌گذاری به بخش خصوصی مربوط می‌شود.

وی افزود: بنابراین باید در دیدار با هیئت‌های خارجی اهداف خود را به سمت بخش خصوصی آنها سوق داده اما تشریفات دولتی بوده و هست.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه سیاست‌های اقتصادی در کشورهای خارجی در اتاق‌های بازرگانی آنها گفته می‌شود، افزود: سفرای کشورها در گذشته پس از ورود به ایران و تسلیم استوارنامه خود برای دیدن از اصفهان به این شهر سفر کرده و حتی از اتاق بازرگانی ما نیز دیدن می‌کردند.

مقدمات توسعه اقتصادی ایران و کشورهای خارجی فراهم می‌شود

استاندار اصفهان در پاسخ به صحبت‌های رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در این باره گفت: مقامات سیاسی با یکدیگر ارتباط گرفته تا مقدمات و فضا برای فعالیت‌های اقتصادی فراهم شود و ما نیز در تمام ملاقات‌های سیاسی خود اتاق را معرفی کرده اما تنظیم ارتباطات سیاسی در تهران بوده و ما در استان باید نوع ارتباط را برای فعالیت اقتصادی استان فراهم کنیم.

رسول زرگرپور افزود: این کمیته نیز به دنبال فراهم‌کردن بستر فعالیت‌های اقتصادی استان با هیئت‌های خارجی بوده که وظیفه عمده بحث‌های اقتصادی بر عهده اتاق است.

استاندار اصفهان ادامه داد: البته در کنار آن بحث‌های فرهنگی را نیز مدنظر داشته و اگر هفته فرهنگی در کشوری می‌گذاریم برای جذب توریست به اصفهان  است. عمده هدف ما در این کمیته شناسایی کشورهای هدف و دعوت آنها به اصفهان است.

انتهای پیام

منبع:تسنیم