سرویس: غیر تولیدی » نقلی 18:00 - پنجشنبه 27 آذر 1393

مدیر حوزه علمیه خواهران اصفهان

وحدت حوزه و دانشگاه باید به معنای واقعی در کشور عملی شود

مدیر حوزه علمیه خواهران اصفهان گفت: حوزه علمیه و دانشگاه ۲ بازوی جدایی ناپذیر هستند که باید برای رسیدن به شکوفایی در کنار هم باشند اما وحدت حوزه و دانشگاه باید به معنای واقعی در کشور عملی شود.

به گزارش اصفهان شرق؛حجت‌الاسلام مهدی ابطحی با اشاره به اهمیت توجه به موضوع وحدت حوزه و دانشگاه اظهار داشت: وحدت حوزه و دانشگاه یکی از ایده‌ها و اهداف امام خمینی(ره) بوده و این وحدت باید در هر زمان و مکان وجود داشته باشد و جدایی این 2 از برنامه‌ها و اهداف دشمنان به شمار می‎‏رود.

وی با بیان اینکه دشمنان دین برای جدایی جوان‌ها از دیانت و مذهب تبلیغات سوء می‌کنند، افزود: بدون شک باید 2 مرکز علمی و مهم باید در کنار هم باشند و همدیگر را در تعالی جامعه، فرهنگ و تدین، آزادگی و استقلال و حریت یاری دهند زیرا جدایی این دو به صلاح دنیا نیست.
مدیر حوزه علمیه خواهران اصفهان بیان کرد: 2 مرکز دینی حوزه و علمی دانشگاه می‌توانند در کنار هم باشند و هر 2 با یکدیگر هم‌پوشانی کرده و می‌توانند متحول کننده همدیگر بوده و فرهنگ جامعه را بسازند.

حجت‌الاسلام ابطحی بیان کرد: به فرموده امام خمینی(ره) این 2 مرکز مهم باید در کنار هم باشند زیرا این 2 بازوانی به شمار می‌روند که به رشد و شکوفایی خود کمک کرده و هر زمان در کنار هم باشند، ثمرات خوبی همراه دارند.

وی با اشاره به آثار نامناسب جدایی دین حوزه و دانشگاه از یکدیگر گفت: اگر این 2 بر خلاف یکدیگر باشند، به فرهنگ و جامعه ضرر می‌رسانند و برای دشمنان اسباب خوشحالی فراهم می‌شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران اصفهان تصریح کرد: هنگامی که به وجود این 2 اشاره می‌شود به این معنی نیست که چند روحانی در دانشگاه حضور یابند و چند استاد دانشگاه در حوزه باشند اما در واقع  دانشگاه باید بازوی پرتوان برای علما باشد و علما باید بازویی برای دانشگاه‌ها باشند تا دانشگاه‌ها اسلامی شود و حوزه در این راستا دانشگاه را تقویت کند تا رشد معنوی و دین در این محیط علمی رشد یابد.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.