سرویس: غیر تولیدی » نقلی 10:00 - پنجشنبه 27 آذر 1393

مدیرکل اوقاف اصفهان:

۲۰ درصد موقوفات استان اصفهان توسط بانوان انجام شده است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه ۴ هزار موقوفه کشور توسط بانوان انجام شده، گفت: ۲۰ درصد از موقوفات استان اصفهان توسط بانوان انجام شده است.

به گزارش اصفهان شرق؛ حجت‌الاسلام و المسلمین رضا صادقی در نشست خبری تشریح برنامه‌های هفته وقف در استان اصفهان اظهارداشت: برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در این هفته در کل استان اصفهان و به ویژه در بقاع متبرکه و موقوفات و در این هفته کلنگ‌زنی عمرانی امامزاده اسحاق خراسگان و افتتاح پروژه کتابخانه علامه مجلسی انجام می‌شود.

وی افزود: همایش وقف و تجلیل از واقفان خیر اندیش 4 دی با حضور علی‌اکبر ولایتی، مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در اصفهان برگزار  و در آن از واقفان، فعالان عرضه وقف و رسانه‌های فعال در حوزه وقف تجلیل می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان بیان کرد: دیدار با علما، مسئولان استان اصفهان و جانبازان از برنامه‌های هفته وقف بوده که از پیش از آغاز این هفته صورت گرفته است.

استان اصفهان میزبان 718 امامزاده و ثبت 13 هزار و 600 موقوفه است

وی با اشاره به وضعیت موقوفات و بقاع متبرکه در استان اصفهان گفت: 13 هزار و 600 موقوفه در استان اصفهان ثبت شده که امسال 125 موقوفه جدید به ارزش 15 میلیارد تومان توسط واقفان ثبت شده است.

حجت‌الاسلام صادقی افزود: تعداد موقوفات جدید استان اصفهان باید تا پایان امسال به بیش از 200 موقوفه برسد که با انجام این موضوع رشد 2 برابری موقوفات استان اصفهان نسبت به سال گذشته را در استان اصفهان داشته‌ایم.

وی از تشکیل کارگروه حل اختلاف بین اداره‌کل اوقاف و امورخیریه و سایر نهادهای بهره‌بردار از موقوفات اشاره کرد و گفت: 610 مرکز آموزشی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان موقوفه بوده و اختلافات آن در حال بررسی است تا اینکه آموزش و پرورش وجوه باقیمانده موقوفات را پرداخت کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان اظهار داشته: در کارگروه حل اختلاف با سازمان منابع طبیعی 12 هزار هکتار از اراضی مورد اختلاف این 2 نهاد به اداره‌کل اوقاف بازگشت و در محل نیت واقف مصرف می‌شود.

وی به فعالیت بنیاد توسعه موقوفات اشاره کرد و افزود: بنیاد توسعه موقوفات در راستای شناسایی بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در موقوفات دارای ظرفیت اقدام کرده که امسال 16 قرارداد تنظیم شده و 85 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری توسط سرمایه‌گذاران در موقوفات صورت گرفته است.

حجت‌الاسلام صادقی با اشاره به اینکه 718 بقاع متبرکه در استان اصفهان وجود دارد، بیان کرد: استان اصفهان از نظر تعداد بقاع متبرکه رتبه سوم کشور را دارد و از نظر عمران این اماکن مقدس رتبه نخست کشوری را کسب کرده است.

وی افزود: خاکسپاری میت در جوار امامزادگان انجام می‌شود و نظر اطرافیان نیز در این موضوع مهم بوده و دفن شبانه در آستان مامزادگان کذب است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان اظهار داشت: برنامه‌های متنوع فرهنگی در بقاع متبرکه انجام می‌شود و طرح آرامش بهاری، سوگواره یاس نبوی، نشاط معنوی، ضیافت الهی، جشن ولایت علوی اکمال دین نبوی، بصیرت عاشورایی، طرح رهروان زینبی و لبیک یا زینب و لبیک یاحسین(ع) از جمله طرح‌های فرهنگی این اداره‌کل است.

وی گفت: امسال 115 هزار نفر در مسابقات مرحله شهرستانی سازمان اوقاف در استان اصفهان شرکت کرده‌اند که مرحله استانی این مسابقات 3،4 و 5 دی‌ماه برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام صادقی افزود: 23 هزار نفر در 9 ماهه امسال در طرح حفظ قرآن در محل بقاع متبرکه شرکت کرده‌اند.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.