سرویس: غیر تولیدی » نقلی 07:00 - پنجشنبه 27 آذر 1393

مدیرعامل آبفای اصفهان:

شبکه‌های آبرسانی فرسوده استان اصفهان بازسازی می‌شوند

مدیرعامل شرکت آبفای اصفهان گفت: با هدف کاهش پرت آب در اصفهان، اصلاح شبکه آبرسانی فرسوده در نقاط مختلف استان اجرا می‌شود.

به گزارش اصفهان شرق؛ هاشم امینی در بازدید از سامانه تله‌متری و تله کنترل شهر خور به مزایای برخورداری از این سیستم اشاره کرد و اظهار داشت: منطقه خور و بیابانک جز مناطق پیش‌رو در زمینه اجرای سیستم تله‌متری و تله کنترل بوده و باید دیگر مناطق هم در صدد راه‌اندازی هر چه سریع‌تر  سامانه تله‌متری و تله کنترل باشند.

وی افزود: برخورداری از این تکنولوژی تاثیر به سزایی در مدیریت منابع تولید و توزیع شبکه آب داشته و پیش‌بینی می‌شود تا یک ماه آینده سیستم تله‌متری و تله کنترل در شهر فرخی نیز راه‌اندازی شود‌.

مدیرعامل شرکت آبفای اصفهان با اشاره به اصلاح شبکه آب جندق بیان کرد: اجرای عملیات اصلاح شبکه آب جندق کاهش چشم‌گیر پرت آب در این منطقه را به همراه داشته، به طوری که هم‌اکنون هدررفت آب در این منطقه به کمتر از 20 درصد رسیده است‌.

وی به توزیع عادلانه آب در تابستان در شهرستان خور پرداخت و تصریح کرد: در تابستان امسال با توجه به کمبود 40 درصدی تولید آب در شهرستان خور نسبت به سال گذشته و نیز افزایش 11 درصدی تعداد مشترکان نسبت به مدت مشابه سال قبل، توزیع عادلانه آب در این شهرستان صورت گرفته است. مشترکان نسبت به سال‌های قبل کمتر با افت فشار آب مواجه شده و دلیل اصلی این امر هم راه‌اندازی سیستم تله‌متری و تله کنترل در آبفا خور بوده است‌.

مهندس امینی در این باز‌دید بر لزوم راه‌اندازی این سامانه تا 8 ماه آینده تاکید کرد و گفت: پروژه آب‌شیرین‌کن شهر فرخی که  به روش قرارداد BOO در حال احداث بوده، و سرمایه‌گذار باید نهایت تلاش و کوشش خود را به خرج دهد تا این پروژه مهم در کمترین زمان ممکن به بهره‌برداری برسد، چرا‌که دسترسی آسان و پایدار به آب شرب سالم و بهداشتی مشترکان یکی از مهم‌ترین اهداف شرکت آبفا استان اصفهان است.

وی پس‌ از بازدید محل چاه جدیدالحفر شهر خور خاطرنشان کرد: حفر این چاه به‌منظور افزایش منابع آبی شهر خور در دستور کار قرارگرفته تا در مواقع بحران که نیاز آبی افزایش می‌یابد، در مدار بهر‌ه‌بر‌اری قرار گیرد‌.

‌مهندس امینی در پایان 500 میلیون ریال بابت حصارکشی مخازن خور و نیز 500 میلیون ریال برای مطالعات فاضلاب شهر جندق از محل اعتبارات جاری شرکت آب و فاضلاب تخصیص داد.

در چند سال اخیر، آبفای خور به طرز قابل‌توجهی ارتقا یافته است

نماینده مردم شهرستان خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی در این بازدید با ابراز رضایت از عملکرد آبفای شهرستان خور و بیابانک اظهار داشت: در چند سال اخیر آبفا خور با اجرای پروژه‌هایی از قبیل اصلاح شبکه آب جندق‌، ایجاد تاسیسات آب‌شیرین‌کن شهر فرخی، راه‌اندازی سیستم تله‌متری و تله کنترل شهر خور سطح خدمات در این شهرستان را به طرز قابل‌توجهی ارتقا داده است‌.

حمیدرضا طباطبایی نائینی افزود: انتظار می‌رود مسئولان امر تلاش خود را همچنان در راستای ارتقای سطح خدمات در این شهرستان که یکی از دورافتاده‌ترین نقاط استان بوده ادامه دهند‌‌.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.