سرویس: غیر تولیدی » نقلی 19:00 - چهارشنبه 26 آذر 1393

مدیر داخلی انجمن حمایت از بیماران آسیب نخاعی اصفهان:

یک‌چهارم اعضای انجمن معلولان آسیب نخاعی اصفهان مستمری‌بگیر بیمه هستند

مدیر داخلی انجمن حمایت از بیماران آسیب نخاعی اصفهان گفت: در حال حاضر تنها حدود یک‌چهارم از اعضای انجمن حمایت از معلولان آسیب نخاعی استان اصفهان مستمری‌بگیر بیمه هستند و سایر اعضای این انجمن حقوق‌بگیر بهزیستی هستند.

به گزارش اصفهان شرق؛ مرتضی پرورش با اشاره به اینکه انجمن حمایت از معلولان آسیب نخاعی استان یک NGO است و یک مجموعه دولتی نیست، اظهار کرد: این انجمن ماهیانه حدود 15 میلیون تومان برای ادامه فعالیت خود هزینه می‌کند.

وی اضافه کرد: این 15 میلیون تومان در بخش‌های مختلف درمانی، پرداخت اجاره‌بهای مکان انجمن، پرداخت حقوق نیرو‌های فعال در انجمن و مباحث دیگر هزینه می‌شود.

مدیر داخلی انجمن حمایت از بیماران آسیب نخاعی استان اصفهان با بیان اینکه مکانی که انجمن در آن مستقر شده، استیجاری است و ما باید ماهیانه مبلغ بسیاری را برای این موضوع پرداخت کنیم، تصریح کرد: این انجمن از سوی دولت کمکی دریافت نمی‌کند و با وجود هزینه‌‌های بسیار بالا به فعالیت خود در راستای حمایت از بیماران آسیب نخاعی ادامه می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر بیش از 400 معلول آسیب نخاعی در سطح استان عضو این انجمن هستند که اکثر این افراد از اقشار آسیب‌پذیر و کم‌درآمد استان هستند، ادامه داد: در حال حاضر تنها حدود یک‌چهارم از اعضای انجمن حمایت از معلولان آسیب نخاعی استان اصفهان مستمری‌بگیر بیمه هستند و سایر اعضای این انجمن حقوق‌بگیر بهزیستی هستند.

پرورش با اشاره به اینکه در حال حاضر بهزیستی به صورت ماهیانه 48 هزار تومان به این معلولان پرداخت می‌کند، تاکید کرد: معلولان آسیب نخاعی با هزینه‌های بسیاری مواجه هستند و درصد بالایی از این افراد از شغل و درآمد مناسبی برخوردار نیستند.

وی با بیان اینکه زخم بستر یکی از مشکلاتی است که یک بیمار آسیب نخاعی با آن مواجه می‌شود، افزود: هزینه‌های درمان بیماری زخم بستر بسیار بالا است و پروسه درمان بیماری زخم بستر حدود 9 ماه است که یک فرد برای درمان بیماری زخم بستر خود حداقل باید ماهیانه دو میلیون تومان پرداخت کند.

مدیر داخلی انجمن حمایت از بیماران آسیب نخاعی استان اصفهان با تاکید بر اینکه این افراد حقوق‌بگیر نیستند و به این دلیل در تأمین هزینه‌های درمانی و سایر هزینه‌های خود با مشکل مواجه می‌شوند، گفت: در حال حاضر حدود 50 نفر از اعضای این انجمن به بیماری زخم بستر مبتلا هستند.

انتهای پیام

منبع:فارس

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.