اصفهان شرق

شرایط برای جذب منابع از صندوق توسعه ملی در اصفهان فراهم شود

کدخبر: 45957
1393/09/26 در ساعت 12:00

به گزارش اصفهان شرق؛ رسول زرگرپور در جمع مسئولان بانک‌های خصوصی استان اصفهان اظهار داشت: در جلسه‌ای که حدود یک ماه قبل در دولت میان استانداران و روسای بانک‌های کشور و وزرای مربوطه برگزار شد، بحث‌ها و آمارهای ارائه شده نشان از ناهماهنگی و عدم توازن بین استان‌های مختلف داشته و البته استان اصفهان با 7.6 درصد جذب اعتبار دومین استان در این موضوع بوده است.

وی با بیان اینکه استان اصفهان حدود 6 درصد مصارف را به خود اختصاص داده که اختلاف فاحشی با تهران داشت، تصریح کرد: در جلسه‌ای که با بانک‌های دولتی و نیمه‌دولتی داشتیم، مشخص شد که در سال 36 هزار میلیارد منابع و 72 درصد مصارف داشتیم و اعلام کردیم که نباید منابع استان در استان‌های دیگر صرف شود.

استاندار اصفهان افزود: در بانک‌های دولتی و نیمه‌دولتی استان حدود 102 درصد نسبت مصارف به منابع بوده اما این میزان در بانک‌های خصوصی 52 درصد است که مشخص است که منابع استان در استان‌های دیگر صرف می‌شود و این در حالی است که نرخ بیکاری در استان 1.5 درصد از میانگین کشوری بالاتر بوده است. انتظار داریم که بانک‌های خصوصی حداقل 80 درصد منابع در استان مصرف کنند و اگرچه که از نظر قانونی الزامی در این مورد نبوده اما عقل و منطق حکم بر برقراری این تعادل داشته که البته تمام بانک‌های خصوصی اینگونه نبوده و اختلاف در عملکرد آنها وجود دارد.

وی با اشاره به صندوق توسعه ملی بیان کرد: این صندوق منابع خوبی داشته و چون قید بخشی و مکانی و توزیع استانی ندارد، شرایط رقابت در آن فراهم بوده و هر استانی با ظرفیت بیشتر توان جذب دارند، امسال جذب منابع از صندوق توسعه توسط استان، عدد رضایت‌بخشی نبوده و باید شرایط برای جذب منابع از صندوق توسعه ملی فراهم شود.

زرگرپور ادامه داد: در جلسات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی پیرامون تسهیلات صندوق توسعه ملی صحبت شده که باید در این حوزه شرایط برای جذب از این صندوق فراهم شود.

انتهای پیام

منبع:تسنیم