سرویس: غیر تولیدی » نقلی 11:00 - چهارشنبه 26 آذر 1393

دریغ از یک اطلاع رسانی ساده

هوا در وضعیت فوق هشدار؛ ورود به میدان امام حسین ممنوع!

هوای آلوده این روزهای شهر اصفهان مسئله ای نیست که برایمان تازگی داشته باشد و این معضل سال‌هاست که گلوی اصفهان را می‌فشارد.

به گزارش اصفهان شرق؛ حال این روزهای اصفهان اصلا خوب نیست، این را می توان با قدم زدن در خیابان ها و کوچه پس کوچه های شهر احساس کرد. هوای آلوده این روزهای شهر اصفهان مسئله ای نیست که برایمان تازگی داشته باشد و این معضل سال‌هاست که گلوی اصفهان را می‌فشارد.
هوای اصفهان از ابتدای هفته جاری در وضعیت هشدار قرار گرفت و ذرات آلوده تا امروز در هوا معلق هستند، ذراتی که می توانند تاثیری جبران ناپذیر در سلامتی شهروندان اصفهانی داشتته باشند. در این میان نقش اطلاع رسانی دستگاه استان برای جلوگیری از خسارات جبران ناپذیر آلودگی هوا مسئله ای است که نیاز به آن جدی به نظر می رسد، اطلاع رسانی که این روزها از آن خبری نیست.
تردد گسترده وسایل حمل و نقل شخصی و عمومی در خیابان های اصلی شهر اصفهان باعث شده تا آلودگی هوا در مناطقی از شهر اصفهان حتی تا وضعیت خطرناک هم پیش برود، اما نکته قابل تامل در این بین عدم اطلاع رسانی صحیح از سوی مدیریت استان است.
دیروز هوای میدان امام حسین به عنوان یکی از میادین اصلی شهر اصفهان تا مرز وضعیت خطرناک پیش رفت، اما دریغ از یک اطلاع رسانی درست و به موقع از سوی مسئولان. این درحالی است که یک اطلاع رسانی درست از سوی مسئولان باعث می‌شد تا علاوه بر حفظ سلامتی مردم، با کاهش عبور و مرور در این منطقه آلاینده‌ها در هوا تا حد زیادی کاهش یابد و از طرفی اطلاع رسانی به موقع موجب می گردید جلوی هزینه های درمانی ناشی از آلودگی هوا که بر مردم و دولت تحمیل می‌شود به مقدار زیادی گرفته شود.
به هرحال آلودگی هوای اصفهان حرف دیروز و امروز نیست، از دیروز که گذشت، اما مسئله ای که باید به آن اشاره کرد آن است که مطمئنا هوای اصفهان در روزهای آینده هم دودی خواهد بود، در این میان اطلاع رسانی حداقل کاری است که باید در دستور کار جدی مسئولان استان قرار بگیرد.
منبع:ایمنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.