سرویس: غیر تولیدی » نقلی 10:00 - چهارشنبه 26 آذر 1393

معاون ‌آموزش و پرورش اصفهان:

دبیرخانه‌های پژوهشی در اصفهان راه‌اندازی می‌شود

معاون ‌آموزش و پرورش اصفهان گفت: در راستای توسعه حوزه پژوهش در اصفهان ، دبیرخانه‌های پژوهشی در این استان راه‌اندازی شده‌اند.

به گزارش اصفهان شرق؛ اکبر پناهی در همایش نکوداشت هفته پژوهش اصفهان با اشاره به اهمیت حمایت از پژوهشگران اصفهانی اظهار داشت: در راستای حمایت از پژوهشگران و توسعه پژوهش در استان، دبیرخانه‌های پژوهشی دایر کرده و به هر منطقه و حوزه یکی از آنها را اختصاص داده‌ایم.

وی از ایجاد انجمن حمایت از فرهنگیان اهل قلم خبر داد و گفت: در این انجمن قرار است از فرهنگیانی که تالیف کتاب را در دست دارند، حمایت شده و کتاب‌های آنها با هزینه‌های کمتری به چاپ برسد. به همین منظور مرکز نشر و چاپ اداره‌کل آموزش پرورش که توانست پس از سال‌ها تلاش از وزارت ارشاد مجوز بگیرد، به زودی دایر می‌شود.

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی اداره‌کل آموزش و پرورش اصفهان با اشاره به بودجه قابل توجهی که برای حمایت از انجمن‌های علمی اختصاص یافته، افزود: حمایت از انجمن‌های علمی از وظایف مهم آموزش و پرورش بوده و برای آن بودجه قابل توجهی اختصاص داده شده است.

وی پیرامون آموزش‌های ضمن خدمت فرهنگیان گفت: این آموزش‌ها که در گذشته به صورت حضوری بوده و برای فرهنگیان شهرستان‌ها مشکل‌آفرین می‌شد، از این به بعد به صورت مجازی برگزار می‌شود و زیربنای لازم مانند ویدیو کنفرانس را ایجاد به این منظور ایجاد کرده‌ایم.

پناهی با بیان اینکه حوزه پژوهش با مشکلات مالی زیادی دست و پنجه نرم می‌کند، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش بالغ بر 200 میلیارد تومان بدهی دارد، بنابراین همه بخش‌ها با کسری اعتبارات مواجه هستند و حوزه پژوهش برای حمایت مالی از پژوهشگران با مشکل روبه رو است.

وی استان اصفهان را جزء برترین‌های حوزه پژوهش در ایران دانست و اظهار داشت: با اینکه رتبه‌بندی خاصی در این حوزه نشده، اما استان اصفهان در زمینه پژوهش و پرورش پژوهشگر از استان‌های برتر ایران است.

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی اداره‌کل آموزش و پرورش اصفهان درباره دیگر مشکلات حوزه پژوهش گفت: متاسفانه ناهماهنگی سیاست‌ها را در ارگان‌های مربوط با امر پژوهش شاهد هستیم و اعتبار ناچیزی که به این حوزه تعلق می‌گیرد، زمانی به دست ما می‌رسد که دیگر تصمیم‌گیری راجع به آن سخت می‌شود.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.