سرویس: سیاسی » دولت و مجلس 11:34 - سه شنبه 25 آذر 1393

نماینده مردم اصفهان در مجلس:

مسئولان تحمل نقد منصفانه را داشته باشند/ بارها مخالفت خود را با سفرهای خارجی مسئولان اعلام کرده ام

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: رسانه ها در چارچوب قانون آزاد به اطلاع رسانی هستند و مسئولین باید از نقد منصفانه خوشحال و تحمل نقد را داشته باشند.

دکتر حسن کامران دستجردی در گفتگو با اصفهان شرق با اشاره به وظیفه ی رسانه در انعکاس اخبار با صحت و بدور از افتراءاظهار داشت: از نظر ما همه ی ایرانی ها اعم از مسئول و غیر مسئول برابر بوده و اگر رسانه ای مکتوب یا غیره، افترائی به فردی زد باید جوابگو باشد و فرد حق دارد از خود دفاع کند.

 

تفاوت نقد منصفانه با تخریب
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: رسانه ها در چارچوب قانون آزاد به اطلاع رسانی هستند و مسئولین باید از نقد منصفانه خوشحال و تحمل نقد داشته باشند و لیکن رسانه باید بداند که نقد با تخریب متفاوت است و قبل از انتشار اخبار صحت و سقم و توجه به طبقه بندی خبر را بسنجد تا در برابر ادعای دیگران بتواند منبع را ارائه و با انتشار خبر از جو سازی نادرست در کشور جلوگیری کند.

13920517132538116954263
برخی از رسانه های خارجی دوستی با رسانه های داخلی ندارند
وی با اشاره به دشمنی برخی رسانه های معاند خارجی خاطر نشان کرد: برخی مواقع رسانه های بیگانه با انتشار خبر محلی و دامن زدن نادرست به موضوع به جریان سازی منفی خبر در سطح فراملی می پردازند و در این رابطه موضوع اسید پاشی در اصفهان و تداخل این موضوع با طرح امر به معروف در مجلس نمونه ای بارز از اخباری بود که رسانه های خارجی انعکاس منفی بر این موضوع داشتند لذا اطلاع رسانی در مقاطع زمانی و پرداختن به موضوعات داخلی می بایست برای کشور مشکل آفرین نشود.
کامران در خصوص اسید پاشی افزود: موضوع اسید پاشی از قبل هم بود و باید این نکته را مد نظر قرار داد که سالها قبل در اسیدپاشی آمنه رسانه های غربی در عدم قصاص فرد اسیدپاش صحبت می کردند و حال امروز می گویند فرد اسیدپاش باید قصاص شود و این دو موضوع تناقص صحبت های رسانه های خارجی و بیگانه بودن آن را به خوبی بیان می کند و بدانید که رسانه های خارجی دوست ملت ما نیستند.
مبارزه با فساد مالی از موضوعات مهم کشور
رییس هیئت نظارت بر مطبوعات مجلس بیان کرد: موضوع امروز پرداختن به بحث فقیر و غنی است و فساد حاکم بر اقتصاد زمانی بر طرف می شود که مسئولین خوی اشرافی گری را کنار زده و زندگی ساده ای را داشته باشند زیرا زندگی به سبک اشرافی، فرهنگ اربابی را در جامعه نهادینه می کند و زمینه ی فساد مالی را به وجود می آورد.
وی از رسانه ها خواست تا در رابطه با فساد مالی مطالبات نظام را از مسئولین در خواست کنند و اذعان کرد: رسانه ها از مسئولان در رابطه با عملکرد مثبت در زمینه ی فساد مالی سوال کنند و بنده بارها در رابطه با سفرهای خارجی مسئولان با پول بیت المال و پرداخت یرو به عنوان پول تو جیبی مخالفت خود را اعلام کرده ام.
رسانه ها مطالبه ی نظام را در رابطه با فساد مالی از مسئولان تقاضا کنند
کامران با طرح پیشنهاد عملی کردن مبارزه با فساد اقتصادی در بین مسئولین گفت: چه اشکالی دارد تا مسئولان بخشنامه ای تنظیم کنندکه برای اقتصاد مقاومتی و مبارزه با فساد اقتصادی اولین قدم را برداشته و ارز ماموریتی را حذف کنند ولی متاسفانه تا امروز این اقدام صورت نگرفته و این وظیفه ی رسانه هاست تا از مسئولین موارد به وجود آوردن جامعه ی سالم و بدون فساد اقتصادی را جویا شوند و این عوامل می بایست بدون حالگیری و خط بازی صورت گیرد.

 

 

سهم بالای اصفهان در مالیات
کامران با اشاره به ارائه بودجه 94 به مجلس و سهم مالیات اصفهان گفت: متاسفانه آنهایی که در تهران نشسته اند فکر می کنند همه جای اصفهان چارباغ است در صورتی که اصفهان 24 متری، زینبیه و شرق و غرب اصفهان را هم در بردارد و مالیاتی که هر ساله از اصفهان گرفته و اضافه می شود می بایست در خود اصفهان و در مناطق محروم خرج شود.

 

 

آیا 50 درصد مالیات استان به استان برمی گردد/ مجلس در انتظار تصویب طرح مذکور
وی بانک ها را از جمله دریافت کنندگان منابع اصفهانی ها عنوان و ذکر کرد: بانک ها منابع اصفهانی ها را دریافت و گاها در جای دیگر هزینه می کنند و لااقل اگر مالیات اصفهان هر ساله افزایش می یابد، اعتبارات را زیاد کنند و نگذارند اصفهان از لحاظ دریافت اعتبارات در ردیف اخر قرار گیرد.
نماینده ی مردم اصفهان در مجلس در پایان این گفتگو از لایحه الحاق به مقررات مالی دولت در روز چهارشنبه ی هفته قبل خبر داد و با ابراز امیدواری از تصویب این لایحه در شورای نگهبان گفت: طی این حکم 50 درصد از مالیاتی که استان ها می پردازند به خود استان مربوطه باز می گردد و برای مناطق محروم هزینه می شود و امیدواریم این حکم قطعی شود و قسمتی از مالیات های دریافت شده به استان اصفهان برگردد تا بتوان مناطق محروم را از این مالیات بهره مند ساخت.

 

انتهای خبر/ ش

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.