سرویس: غیر تولیدی » نقلی 20:06 - سه شنبه 25 آذر 1393

رئیس بنیاد نخبگان استان اصفهان:

فرصت حضور نخبگان اصفهان در عرصه‌های درآمدزائی فراهم می‌شود

رئیس بنیاد نخبگان استان اصفهان گفت: اما بخش بزرگی از مشکلات نخبگان در نظام نوآوری از مسائل فرهنگی نشأت گرفته که فرصت حضور نخبگان اصفهان در عرصه‌های درآمدزائی باید فراهم شود.

به گزارش اصفهان شرق؛ شقایق حق‌جوی جوانمرد در جلسه هم‌اندیشی با نخبگان استان اصفهان با اشاره به اهمیت به کارگیری توان نخبگان در رفع مسائل دارای اولویت استان اصفهان اظهار داشت: تا زمانی که انسان برای رفع مسائل روزانه تلاش نکند، خلاقیت و نوآوری برای رفع مشکلات بزرگ را پیدا نمی‌کند. اینکه برخی فکر کنند که مسائل روزمره یک چیز و مشکلات بزرگ چیز دیگری است فکر اشتباهی بوده و کسی که مسائل کوچک را برطرف نکند، قادر به رفع مسائل بزرگ نیز نیستند.

وی افزود: وظیفه ما فراهم‌آوردن شرایط برای کمک به نخبگان استان بوده اما اینگونه نیست که آنها بدون تلاش و زحمت یک مرتبه به پله آخر بروند در هیچ کشور پیشرفته‌ای بنیاد نخبگان وجود ندارد چرا که تمام سیستم‌ها شایسته‌سالار است و نیاز به سازمان جدا برای بررسی مشکلات نخبگان نیست.

رئیس بنیاد نخبگان استان اصفهان با بیان اینکه 80 تا 90 درصد فارغ‌التحصیلان شریف توسط کشورهای خارجی جذب شده و آنها در بهترین فرصت‌ها نقش‌آفرینی می‌کنند، تصریح کرد: ما می‌دانیم که در آمایش سرزمینی استان گسترش صنایع فولاد کشور وجود ندارد و ما نیز نمی‌خواهیم که صنعت را به دانشگاه برده یا دانشگاهیان را به زور برای حضور در صنعت ببریم اما در اصفهان استادی فعالیت می‌کند که توانسته مشکل صنعت را شناسایی و رفع کند و ما می‌خواهیم این دیدگاه مسئله‌یاب و رفع مسئله را به نخبگان بیاموزیم.

وی ادامه داد: ما آروز داریم یک روز تمام سیستم‌های کشور آنقدر پیشرفته شده که نیازی به بنیاد نخبگان نباشد اما بخش بزرگی از مشکلات نخبگان در نظام نوآوری از مسائل فرهنگی نشأت گرفته که باید در این حوزه فعالیت کرده و اگر 10 نخبه را بتوانیم در صنایع نگه‌داریم به آرامی شرایط عوض شده و می‌توان منتظر اتصاد جزیره‌ها بود.

حق‌جوی جوانمرد خاطرنشان کرد: نخبگان فرزندان این مملکت هستند که باید در این کشور بمانند و مشکلات ایران اسلامی باید به دست آنها برطرف شود.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.