سرویس: غیر تولیدی » نقلی 16:35 - سه شنبه 25 آذر 1393

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان:

پرونده مسکن مهر اصفهانی ها سال آینده بسته می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته پرونده تحویل واحدهای مسکونی مسکن مهر در استان اصفهان حداکثر تا نیمه سال آینده بسته می شود.

به گزارش اصفهان شرق؛  محمود محمودزاده در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ساخت ۲۱۱ هزار واحد مسکن مهر در استان اصفهان آغاز شد، بیان داشت: از این تعداد ۴۲ هزار واحد روستایی و ۱۷۳ هزار واحد مسکن مهر شهری است.
وی افزود: سهمیه مسکن مهر در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر ۷۴ هزار واحد، در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر ۲۷ هزار و ۷۰۰ واحد، شهرهای جدید ۴۸ هزار واحد، بافت فرسوده ۱۰ هزار و ۶۰۰ واحد، بنگاه‌های زودبازده را ۸ هزار و ۶۰۰ واحد و در روستاها ۴۲ هزار واحد بود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه از سال ۹۰ تاکنون در ۵ مرحله شاهد افتتاح واحدهای مسکن مهر در استان اصفهان بودیم، اظهار داشت: در مرحله نخست ۲۱ هزار و ۲۶۱ واحد، در دور دوم ۲۰ هزار و ۴۸۲ واحد، دور سوم ۳۰ هزار و ۱۵۰ واحد، مرحله چهارم ۵۶ هزار ۴۵۸ واحد و در مرحله پنجم نیز ۳۴ واحد مسکن مهر در استان اصفهان به بهره برداری رسید.
وی تعداد واحد مسکن‌های مهر باقی مانده شهری را ۴۵ هزار واحد اعلام کرد و گفت: همچنین ۶ هزار و ۲۱۳ واحد مسکن مهر روستایی در استان اصفهان باقی مانده است.
محمودزاده یادآور شد: در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت ۶ هزار واحد، در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر ۵ هزار و ۱۵۰ واحد، در شهرهای جدید ۲۴ هزار و ۶۰۰ واحد، در بافت فرسوده ۳ هزار و ۲۶۰ واحد و در روستاها ۲۱۳ واحد مسکن مهر هنوز تحویل مالکان نشده است.
وی در خصوص تأخیر در بهره‌برداری طرح های مسکن مهر شهرهایی همچون فولادشهر و بهارستان، بیان داشت: مسکن مهر شهر بهارستان دیرتر از سایر پروژه‌های آغاز شده و مسکن مهر فولادشهر نیز در تأمین زیرساخت‌ها دچار مشکل است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان از تحویل پروژه مسکن مهر بهارستان تا اواخر سال جاری خبر داد و گفت: در صورت همکاری دستگاه‌های خدمات‌رسان بیش از ۸ هزار واحد مسکن مهر تحویل متقاضیان مسکن مهر فولادشهر خواهد شد.
وی با بیان اینکه به غیر از شهرهای جدید در سایر شهرهای استان کمتر از ۸ درصد پروژه مسکن مهر باقی مانده است، تصریح کرد: در استان اصفهان ۷۶ درصد پروژه مسکن مهر تحویل متقاضیان داده شده است.
محمودزاده تأکید کرد: پیش‌بینی می‌کنیم در نیمه نخست سال آینده پرونده مسکن مهر در استان اصفهان به طور کامل بسته شود.
وی در ادامه در خصوص مباحث شهرسازی، بیان داشت: طی ۵ سال گذشته تعداد طرح‌های جامع شهری از ۱۸ طرح به ۹۸ طرح رسیده که تعدادی از آنها مراحل تصویب و ابلاغ را طی کرده و تعدادی نیز در حال طی کردن روندهای اداری است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان همچنین در خصوص بازنگری طرح تفضیلی شهر اصفهان و طولانی شدن پروسه آن، گفت: این طرح در جلسات متعدد بررسی و اکنون بیشترین قسمت های آن نهایی شده است.
وی تاکید کرد: بازنگری طرح تفصیلی تمام مناطق پانزده گانه شهرداری اصفهان به جز منطقه یک، ۳ و ۱۵ آماده ابلاغ است و شهر اصفهان بعد از سال ها شاهد طرحی جامع خواهد شد.
محمودزاده همچنین درباره وظابف این اداره در بخش املاک، اظهار داشت: بعد از انقلاب تا سال ۸۹ حدود ۸ هزار هکتار از زمین های دولتی اخذ سند شده در حالی که طی ۵ سال گذشته سند بیش از ۱۰۰ هزار هکتار زمین دولتی گرفته شد که این اقدامی برای حفظ اراضی دولتی و جلوگیری از زمین خواری است.

منبع:ایمنا

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.