سرویس: غیر تولیدی » نقلی 17:00 - سه شنبه 25 آذر 1393

حجت الاسلام سالک

رفع مشکلات آب اصفهان بیش از نزولات جوی نیازمند مدیریت منابع آبی است

نماینده اصفهان در مجلس گفت: رفع مشکلات خشکسالی اصفهان بیش از نزولات آسمانی نیازمند مدیریت منابع آب است که هنوز مسئولان استانی و کشوری در این زمینه نتوانسته‌اند به درستی عمل کنند.

به گزارش اصفهان شرق؛ حجت الاسلام احمد سالک اظهار داشت: هر استانی متناسب با شرایط اقلیمی و  شرایط زیست محیطی دارای مشکات مختلفی است  که در این میان ایجاد اشتغال برای جوانان یکی از مهم ترین مشکلات کشور است.

وی افزود: با توجه به اینکه مشکلات هر استانی از مشکلات کل کشور جدا نیست، در استان اصفهان نیز میزان بیکاری جوانان بسیار بالاست که باید هرچه سریع تر چاره ای عاجل و عملی در این زمینه توسط مسئولان کشوری و استانی اندیشیده شود.

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اصفهان به قطب صنعتی کشور معروف است و برخی کارخانه های آن مادر ۲۰۰ کارخانه صنعتی در کشور هستند اما هم اکنون این کارخانه جات یا گرفتار مشکل سرمایه در گردش شده و یا نیازمند مواد اولیه هستند.

وی با بیان اینکه بخش نامه های متعدد و متضاد دستگاه های وزارتی مانع رشد تولید ملی است، ادامه داد: هم اکنون فعالیت دو هزار واحد صنعتی در اصفهان متوقف است یا اینکه این واحدها  با کمتر از ظرفیت تعیین شده در حال فعالیت هستند  که این مطلب یکی از مشکلات مهم  استان اصفهان است.

حجت الاسلام سالک با اشاره به اینکه دولت باید در برخوردار دانستن اصفهان تجدید نظر کند، ابراز داشت: همچنین مالیات دریافتی از اصفهان بسیار بالا و بودجه اختصاص یافته برای رفع مشکلات اصفهان بسیار پایین تر از شان این استان است که باید هرچه سریع تر با پیگیری مسئولات استانی این مشکل مهم رفع شود.

وی با اشاره به اینکه مهم ترین مشکل اصفهان در حل حاضر خشکی زاینده رود، کمبود منابع آبی و مشکلات  زیاد ناشی از آن است، تصریح کرد: برخی برای رفع بخشی از مشکلات آبی به لزوم تغییر روش های کشت اشاره می کنند که البته صحیح است و با وجود خشکسالی ۷ ساله در استان، به دلیل تغییر روش های کشت، اصفهان در بخش های مختلف صادرات  محصولات کشاورزی رتبه دوم را در  سطح کشور کسب کرده است.

نماینده اصفهان در مجلس شورای ابراز داشت: برای رفع مشکلات خشکسالی اصفهان علاوه بر نزولات آسمانی نیازمند مدیریت منابع آب و انتقال آب به فلات مرکزی هستیم که هنوز در این زمینه نتوانسته ایم به درستی برنامه ریز و عمل کنیم و نیازمند همیاری مسئولان کشوری برای رفع مشکل منابع آبی استان هستیم.

منبع:مهر

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.