سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه علیا 00:46 - یکشنبه 03 شهریور 1392

پاسخ با چه کسی است؟

نفوذ عکس های سخیف غربی دربین لوازم التحریر فرزندان ایرانی

مسئول کانون پرورشي فکري کودکان ونوجوانان شهرحسن آباد گفت: متاسفانه دانش آموزان درسنين کودکي که شخصيت شان درحال شکل گيری است با وسايل و لوزام التحريري درارتباط هستند که تجلي فرهنگ غرب است که اين امرخطرات جدي را به همراه خواهد داشت.

DSC00736
به گزارش خبرنگار اصفهان شرق ازجرقویه علیا، سخت می شوداین روزها کیف ودفتری را پیداکردکه منقش به شوالیه های غرب نباشد. بن تن، انگی برد، لاک پشت های نینجا، مرد عنکبوتی و… شخصیت هایی هستند که کودکانمان باآنها غریبه نیستند واین نام هاآشنای فرزندانمان شده است. چرا که درهرخانواده ای به راحتی می توان آنهارا در قالب های مختلف فیلم، کیف، دفتر و کتاب پیداکرد. جذابیت بصری محصولاتی که این شخصیت ها بر روی آنها نقش بسته باعث شده تا دانش آموزان در انتخاب لوزام التحریراغلب به سمت لوازمی میل پیدا کنند که تصاویراین شخصیت ها را برروی آن می بینند.

Copy-of-DSC00701
محمد حسین دانش آموزکلاس پنجم ابتدایی مدرسه شهیدقیصری حسن آباد جرقویه می گوید: روی جلد دفتر همه همکلاسی های من عکس بن تن ومرد عنکبوتی است و من هم این ها را دوست دارم، چون سی دی های آنها را دیده ام .

Copy-of-DSC00700

مسعود دانش آموزدوره راهنمایی می گوید:« جذابیت بصری عکس های روی جلد دفتر و کیف باعث شده تا دانش آموزان درانتخاب لوازم التحریراغلب به سمت لوازمی میل پیدا کنند که تصاویر این شخصیتهارابرروی آن میبینند.
یکی از والدین دانش آموزان دراین زمینه ازموضوعی گله می کند که همه ما و به ویژه مسئولان را باید به فکر فرو برد. اوعنوان کرد: شما سری به فروشگاهها و مغازه های لوازم التحریری شهر بزنید اگر توانستید دفتریا کیفی با عکس های ایرانی پیدا کنید؟
همین گلایه ما رامجبورکرد تا به سراغ یکی ازفروشگاههای لوازم التحریر شهرحسن آباد برویم. وارد مغازه که می شوید و قفسه های کیف ودفتررا که می بینی ، تسلیم گفته والدین آن دانش آموزمی شوید.
DSC00730

فروشنده این مغازه دراین زمینه می گوید:« ما هم تمایلی به عرضه این محصولات نداریم ولی چاره ای نیست. وقتی این وسایل با طرح اسلامی و ایرانی در بازار نباشد ما هم مجبوریم مدل خارجی آن را عرضه کنیم»

مسئولان چه می گویند؟
در ادامه ی پیگیری موضوع به سراغ مسئولین فرهنگی شهرمی رویم. مسئول کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان شهرحسن آباد جرقویه علیا درگفتگوبا خبرنگاراصفهان شرق دراین زمینه گفت: این کانون دررابطه با توزیع لوازم ونوشت افزارایرانی – اسلامی، جلساتی را  با اداره آموزش و پرورش منطقه برگزارکرده و مقررشده است که در شهریورماه دو نمایشگاه از وسایل و نوشت افزارهای ایرانی- اسلامی برگزار شود.
DSC00736

خانم احمدی در ادامه افزود: این دونمایشگاه قراراست درشهرحسن آباد و دهستان رامشه برگزارشود و لوزام التحریرونوشت افزارهایی با عکس های اسلامی و ایرانی به نمایش درآید که امیدواریم بتوانیم با این کاربخشی ازاین معضل فرهنگی شهررا برطرف سازیم.

مسئول کانون پرورشی فکری کودکان ونوجوانان شهرحسن آباد با ابراز تاسف ازوجود این معضل خاطر نشان کرد: متاسفانه دانش آموزان درسنین کودکی که شخصیت شان درحال شکل گیری است با وسایل و لوزام التحریری درارتباط هستند که تجلی فرهنگ غرب است که این امرخطرات جدی را به همراه خواهد داشت.

وی خاطر نشان کرد: این وظیفه ی ماست که با معرفی شخصیت های ایرانی واسلامی همچون شهید فهمیده، شهید بابایی، شهدای هسته ای، مختار، حضرت یوسف ،… بتوانیم این شخصیت ها را بهترودرقالبی زیباتربه دانش آموزانمان معرفی کنیم.

چه بخواهیم و نخواهیم باید قبول کرد که شوالیه های غربی درمهمترین نهاد جامعه پذیری ما یعنی خانواده ها وبعد مدارس راه یافته است واین وظیفه ی همه ماست تا بتوانیم جلوی این نفوذ رابگیریم. امید است با عرضه ی به موقع و مناسب وسایل و نوشت افزارهای ایرانی – اسلامی در شهرحسن آباد وهمچنین باهمکاری خانواده هاوخود دانش آموزان بتوانیم راه نفوذاین غریبه فرهنگی را بگیریم.
DSC00726

همچنین بخوانید:

2 نظر در مورد “نفوذ عکس های سخیف غربی دربین لوازم التحریر فرزندان ایرانی”

  1. vahid.dialame گفت:

    یه سوال:پاسخ با چه کسی است؟

  2. یه رومشنی گفت:

    سلام واقعا این یه مشکله و متاسفانه درمسجدسعررامشه که هرساله لوازم التحیر رایگان خارجی به دانش اموزان رامشه اهدا میگردد اگر دفتر های ایرانی همون مدل های شکرستان و پوریا توضیع میکردنند خیلی بهتر یود.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.