اصفهان شرق

قیمت طلا در مرز ۱۰۰ هزار تومان بازی می‌کند

کدخبر: 45796
1393/09/25 در ساعت 07:00

به گزارش اصفهان شرق؛ هوشنگ شیشه‌بران با اشاره به قیمت طلا در بازارهای کشور اظهار داشت:  قیمت طلا در بازار جهانی از هزار و213 تا هزار و 217 دلار دلار در نوسان بوده و همین مسئله، در قیمت یک مثقال طلا در ایران تاثیرگذار است.

وی افزود: هم‌اکنون قیمت طلای 18 عیار 101 هزار و 800 تومان و طلای متفرقه 99 هزار و 900 تومان بوده و در واقع این قیمت در مرز 100 هزار تومان بازی می‌‌کند.

رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر اصفهان بیان کرد: قیمت امروز طلا نزدیک به روز گذشته است، چون این مسئله ناشی از انس جهانی بوده و به طور طبیعی زمانی تاثیرگذار است که همان انس جهانی است نوسان جدید پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر عوامل دیگری نیز در این نوسان‌ها تاثیرگذار هستند، از قبیل عرضه و تقاضا و قیمت ارز در بازار آزاد، متغیرهایی است که می‌تواند در قیمت طلا تاثیر گذار باشد.

شیشه‌بران با اشاره به بازار جهانی گفت: قیمت طلا در بازار داخلی مانند بازار بین‌المللی در 2 هفته گذشته بوده زیرا ما شاهد نوسان قیمت بهره در آمریکا و کاهش قیمت نفت همراه با افزایش قیمت انس جهانی بوده‌ایم و هم‌چنین در آسیا و کشور چین تجارت ضعیف شده و بر همین مبنا بیشتر سرمایه‎‌گذاری‌ها در فلز طلا افزایش داشته که سبب افزایش قیمت طلا شده است.

وی اظهار داشت: البته چون به کریسمس نزدیک می‌شویم این خود مسئله مهمی بوده که درافزایش قیمت سکه و طلا  تاثیرگذار است و چون در بازار جهانی تغییرات خاصی می‌کند، قیمت در ایران هم تغییراتی دارد و از سوی دیگر در ایران سرمایه‌گذاری در فلز طلا به عنوان یک سرمایه امن محسوب می‌شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر اصفهان با اشاره به بازار طلای اصفهان تصریح کرد: بازار اصفهان به طور کلی در یک رکود  قرار دارد و در حال حاضر هم اگر تغییرات ایجاد شود، بحث سرمایه گذاری بوده اما اصولا  چون در ماه محرم و صفر بوده‌ایم، رکود نسبتا زیادی در بازار احساس می‌شود.

انتهای پیام

منبع:تسنیم