سرویس: غیر تولیدی » نقلی 07:00 - سه شنبه 25 آذر 1393

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان

قیمت طلا در مرز ۱۰۰ هزار تومان بازی می‌کند

رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر اصفهان گفت: بازار طلا هم‌اکنون در نوسان بوده که این ناشی از نوسان‌های انس جهانی بوده اما در کل قیمت طلا در مرز ۱۰۰ هزار تومان بازی می‌‌کند.

به گزارش اصفهان شرق؛ هوشنگ شیشه‌بران با اشاره به قیمت طلا در بازارهای کشور اظهار داشت:  قیمت طلا در بازار جهانی از هزار و213 تا هزار و 217 دلار دلار در نوسان بوده و همین مسئله، در قیمت یک مثقال طلا در ایران تاثیرگذار است.

وی افزود: هم‌اکنون قیمت طلای 18 عیار 101 هزار و 800 تومان و طلای متفرقه 99 هزار و 900 تومان بوده و در واقع این قیمت در مرز 100 هزار تومان بازی می‌‌کند.

رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر اصفهان بیان کرد: قیمت امروز طلا نزدیک به روز گذشته است، چون این مسئله ناشی از انس جهانی بوده و به طور طبیعی زمانی تاثیرگذار است که همان انس جهانی است نوسان جدید پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر عوامل دیگری نیز در این نوسان‌ها تاثیرگذار هستند، از قبیل عرضه و تقاضا و قیمت ارز در بازار آزاد، متغیرهایی است که می‌تواند در قیمت طلا تاثیر گذار باشد.

شیشه‌بران با اشاره به بازار جهانی گفت: قیمت طلا در بازار داخلی مانند بازار بین‌المللی در 2 هفته گذشته بوده زیرا ما شاهد نوسان قیمت بهره در آمریکا و کاهش قیمت نفت همراه با افزایش قیمت انس جهانی بوده‌ایم و هم‌چنین در آسیا و کشور چین تجارت ضعیف شده و بر همین مبنا بیشتر سرمایه‎‌گذاری‌ها در فلز طلا افزایش داشته که سبب افزایش قیمت طلا شده است.

وی اظهار داشت: البته چون به کریسمس نزدیک می‌شویم این خود مسئله مهمی بوده که درافزایش قیمت سکه و طلا  تاثیرگذار است و چون در بازار جهانی تغییرات خاصی می‌کند، قیمت در ایران هم تغییراتی دارد و از سوی دیگر در ایران سرمایه‌گذاری در فلز طلا به عنوان یک سرمایه امن محسوب می‌شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر اصفهان با اشاره به بازار طلای اصفهان تصریح کرد: بازار اصفهان به طور کلی در یک رکود  قرار دارد و در حال حاضر هم اگر تغییرات ایجاد شود، بحث سرمایه گذاری بوده اما اصولا  چون در ماه محرم و صفر بوده‌ایم، رکود نسبتا زیادی در بازار احساس می‌شود.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.