سرویس: تولیدی » خبر پوششی 08:15 - دوشنبه 24 آذر 1393

امام جمعه ورزنه:

طبیعت انتقام خود را از ما خواهد گرفت/ تالاب را با نگرش سیاسی احیا نکنیم

امام جمعه ورزنه گفت: دستگاه های متولی حل مسائل محیط زیست با قوت وارد عمل شوند و توجه داشته باشند که به زاینده رود و تالاب نباید با دید سیاسی نگریست.

به گزارش اصفهان شرق: حجت الاسلام حمید رضا صادق زاده با اشاره به نقص های وارد شده در حوزه های اشتغال سلامت و گردشگری اظهار داشت: به واسطه ی نقصی که به رودخانه و تالاب وارد شده است سلامت مردم به خطر افتاده و همین عامل نقص گردشگری را در پی دارد.
امام جمعه ورزنه ایجاد برخی مشاغل کوچک را عامل پوشاندن جزیی از نقص اشتغال دانست و عنوان کرد: کسانی که عامل به وجود آمدن نقص ها در طبیعت و اشتغال شده اند برگشته و توبه کنند زیرا برپایی مشاغل جایگزین کشاورزی نمی توان صددرصد نقص های وارد شده به اشتغال منطقه را حل کند.
وی با اشاره به اینکه تالاب زبانی برای گرفتن حق خود ندارد تصریح کرد: وظیفه ی ماست تا جواب هزاران پرنده ی ساکن تالاب گاو خونی را بدهیم.
حیواناتی که حیاتشان با خشکیدن تالاب از بین رفت و زبانی برای دفاع از حق خود ندارند حجت الاسلام صادق زاده بر طرف نمودن مشکلات زیست محیطی را عاملی در حل مشکل اشتغال در شرق اصفهان ذکر کرد و گفت: اگر فکری به حال بر طرف نمودن نقص محیط زیست نکنیم به مرور شاهد تخریب آثار باقی مانده ی طبیعت خواهیم بود و مسلما طبیعت با ما قهر خواهد کرد و انتقام خود را خواهد گرفت و امروز شاهد شیوع بیماری هایی هستیم که به واسطه ی تخریب محیط زیست انتشار یافته است.
وی اذعان کرد: دستگاه های متولی حل مسائل محیط زیست با قوت وارد عمل شوند و توجه داشته باشند که به زاینده رود و تالاب نباید با دید سیاسی نگریست.
مشاور اجتماعی استانداری اصفهان با توجه به عبور پساب از کنار شهر ورزنه و اثرات سوء سلامتی افزود: تبخیر آب کانال های پساب و مواد به جا مانده در خاک با وزش باد انتشار می یابد و نقص سلامت را در پی دارد که مسئولان با جدیت می بایست در یافتن راه حل وارد عمل شوند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.