سرویس: تولیدی » خبر پوششی 07:36 - دوشنبه 24 آذر 1393

رییس کمیته آب اتاق بازرگانی اصفهان:

تالاب ها در زنده شدن کشاورزی احیا می شوند/ با توسعه صنایع کشاورزان را از آب محروم نکنیم

رییس کمیته آب اتاق بازرگانی اصفهان گفت: تالاب ها در جهت احیای کشاورزی زنده می شوند و نمی توان گفت که تالاب ها زنده باشند و کشاورزی اصفهان بمیرد.

به گزارش اصفهان شرق: دکتر مهدی بصیری با اشاره به حقابه ی قانونی تالاب گاوخونی اظهار داشت: هنوز حقابه ی تالاب گاوخونی داده نشده است و با توجه به وجود زمین های کشاورزی در حوضه ی زاینده رود و آبیاری محصولات همواره تالاب از آب زمین های کشاورزی اطراف تغذیه می کرده است.
رییس کمیته آب اتاق بازرگانی اصفهان احیای تالاب گاوخونی را در گرو احیا کشاورزی دانست و گفت: تالاب ها در جهت احیای کشاورزی زنده می شوند و نمی توان گفت که تالاب ها زنده باشند و کشاورزی اصفهان بمیرد و این در حالی است که با خشکسالی های پی در پی ریزگرد های سطح اراضی کشاورزی خیلی سریع تر از تالاب ها به اطراف پراکنده می شود.
وی خاطر نشان کرد: خطرات عدم توجه به احیای کشاورزی و به دنبال آن احیای تالاب ها عامل تهدیدی برای محیط زیست اصفهان و حتی تهران است.
بصیری با بیان اینکه کاهش قیمت نفت را در این زمان شاهد هستیم تصریح کرد: 50 درصد از غذای ما از خارج وارد شده و با نوسانات قیمت نفت در بازار متوجه این مطلب شده ایم که باید مقدار قابل توجهی از غذا را خودمان تولید کنیم ولی در حال حاضر کشاورزی به دلیل اشتغال و تولید صنعتی در حال صدمه خوردن است و باید در تمام حوضه های آبی کشور از جمله بالا دست تعادل آبی حفظ شود.
وی با غیر عاقلانه خواندن صنعت وابسته بر آب در کویر خاطر نشان کرد: آب های خارج شده از زاینده رود و برای رشد و توسعه ی صنعت و عدم جایگزین آب در پشت سدها باعث وارد شدن خسارت عدیده ای به این حوضه می شود که این هزینه هایی است که از جیب ملت خرج خواهد شد و عده ای به بهانه ی توسعه ی صنایع آب کشاورزی را گرفتند.

یک نظر در مورد “تالاب ها در زنده شدن کشاورزی احیا می شوند/ با توسعه صنایع کشاورزان را از آب محروم نکنیم”

  1. سلام و خسته نباشيد . ” بايد بنويسيد با توسعه صنایع کشاورزان را از آب محروم نکنیم “

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.