سرویس: غیر تولیدی » نقلی 19:49 - دوشنبه 24 آذر 1393

قیصریان

بازی با علایق دینی مردم در شبکه های جعلی ماهواره

مدیر برنامه‌ریزی ستاد احیای امر به معروف گفت: برخی شبکه‌های ماهواره‌ای با سوءاستفاده از علاقه مردم به دین و اهل‌بیت(ع) اهداف شومی مانند رسوخ غیرمحسوس در اعتقادات مذهبی ملت را دنبال می‌کنند.

به گزارش اصفهان شرق؛حجت الاسلام محمدعلی قیصریان با اشاره به آسیب شناسی شبکه های ماهواره ای و تاثیر امر به معروف در این امر اظهار داشت: یکی از مصادیق در حوزه امر به معروف و نهی از منکر شناخت مصادیق آن است که استفاده از شبکه های ماهواره ای در در گونه های مختلف مذهبی، فیلم و سریال، انیمیشن از این جمله است.

وی افزود: این آسیب در حدی است که خانواده های اصیل و مذهبی ایرانی بدون توجه به آسیب هایی که از طریق شبکه های مذهبی ماهواره برنامه ریزی شده و به خیال آموزش های اخلاقی و مناسب به تماشای این شبکه ها می نشینند غافل از اینکه هدف بنیان گذاران این شبکه ها آسیب رسانی به بنیان خانواده از طریق شبهه افکنی های مذهبی است.

مدیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد: تعداد این شبکه های مذهبی انحرافی به اندازه ای زیاد است که می توانیم از شبکه های تبلیغی مسیحیت، وهابیت و مواردی چنین که مغایر با مکتب شیعه است را فاکتور بگیریم و به سراغ آسیب های فراوان شبکه های به اصطلاح شیعه برویم.

مدیر شبکه فدک توسط علمای کویت اخراج شده است

وی  با اشاره به روایت های جعلی شبکه های سلام، اهل بیت و فدک از مبانی مذهب شیعه ادامه داد: مدیر شبکه فدک “یاسر الحبیب”، طلبه ای کویتی بوده است که به خاطر عقاید انحرافی خود توسط علمای این کشور اخراج شده و اکنون با سکونت در لندن مجوز تاسیس این شبکه را گرفته است.

قیصریان دادن مجوز به یک طلبه شیعی را تامل برانگیز دانست و بیان داشت: برنامه های این شبکه مغایر با مفهوم ولایت فقیه است و برنامه های آن در راستای توهین به علما و مراجع معزز شیعه طرح ریزی شده است.

‌ اهدف شبکه های مذهبی ماهواره در راستای تفرقه افکنی میان مسلمانان است

وی اضافه کرد: این شبکه که در راستای تفرقه افکنی میان مسلمان تلاش می کند در اقدامی عجیب و ضد دینی هفته وحدت را به صراحت هفته برائت اعلام کرد و این در حالی است که امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب در راستای عمل به دستورات مسلّم دینی و با الگو قرار دادن سیره واقعی اهل بیت همچون امام جعفر صادق (ع) بر اتحاد مسلمان در هفته وحدت تاکید کرده و بر همین اساس تفرقه افکنی های این شبکه جای تامل بسیار دارد.

فعالیت های شبکه امام حسین (ع) و سلام جهت دار و دارای مشکل است؛ این شبکه ها سعی دارند با تحت تاثیر قرار دادن مردم با اسم های ائمه (ع) مردم را به خود جذب و سپس برنامه های انحرافی خود  را در ذهن ها القاء کنندمدیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر با بیان به اینکه فعالیت های شبکه امام حسین (ع) و سلام نیز جهت دار و دارای مشکل است، تصریح کرد: این شبکه ها سعی دارند با تحت تاثیر قرار دادن مردم با اسامی خاص مانند اسم های ائمه (ع) مردم را به خود جذب کنند و سپس با استفاده از عدم اگاهی کامل  تمام مردم از اصول دینی، برنامه های انحرافی خود  را در ذهن ها القاء کنند.

وی در ادامه با اشاره به آسیب های شبکه های سرگرمی ماهواره ای نیز تاکید کرد: هم اکنون ۱۸ هزار شبکه ماهواره ای در ایران قابل دریافت است که دو هزار عدد از آنها با کیفیت خوب است.

قیصریان ادامه داد: در حالیکه صداوسیمای ایران یک شبکه پویانمایی دارد ۲۵۰ عدد از شبکه های ماهواره ای قابل دریافت در ایران در حوزه کودک و نوجوان است که نشان از برنامه ریزی آنها در این حوزه از سنین پایین است.

وی با تاکید بر این نکته که تاسیس شبکه های ماهواره ای هزینه های زیادی برای دولت های غربی و آمریکا  دربر دارد، تصریح کرد: آمریکا طبق آمار رسمی خود به صراحت اعلام کرده که در سال ۲۰۱۰ مبلغ ۵۰  میلیون دلار برای ایجاد به اصطلاح دموکراسی  مدنظر خود در ایران خرج کرده اند که این هزینه ها به شکل غیر رسمی بسیار بیشتر از این حد است.

کمک ۴۵ میلیون دلاری امریکا به شبکه من و تو

مدیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر بیان داشت: آمریکا تنها ۴۵ میلیون دلار در اختیار شبکه من و تو قرار داده است  تا با ساخت فیلم های جذاب تغییر نظام حاکمیتی در ایران را دنبال کنند.

وی اضافه کرد: خطاب من به افرادی است که به سراغ شبکه های مذهبی با اسم های زیبایی همچون سلام، فدک، امام حسین (ع)، اهل بیت و موارد دیگر می روند و لازم است بیان کنم که اهداف این شبکه ها درست برخلاف مکتب تشیع و راه امامان معصوم (ع) است و با اسم دین برای آسیب رسانی به بنیان دینی خانواده ها  تلاش می کنند.

آگاهی دهی به مردم درباره آسیب های ماهواره، برترین راه مبارزه

قیصریان تصریح کرد: مطابق آمار رسمی ۵۰ درصد مردم ما از ماهواره استفاده می کنند و آمار رسمی نیز بیش از این هاست بنابراین جمع کردن دیش های ماهواره ای به تنهایی دیگر نمی تواند جوابگو باشد بهترین راه آگاهی دهی به مردم در زمینه این شبکه هاست.

لازم است خانواده ها خودشان به مبارزه با ماهواره برخیزند و اگر خواستار خانواده ای اصولی و فاقد نظام گسیخته هستند باید میان این امر پسندیده و منکر ماهواره یکی را انتخاب کنند که این دو با یکدیگر هرگز جمع نمی شودوی با اشاره به راهکارهای مبارزه با این امر ابراز داشت: در مرحله نخست دولت باید با سیاست گذاری های صحیح تعداد شبکه ها و سرانه های مذهبی، خبری، سیاسی، سرگرمی و موارد دیگر را که نیاز مردم را برطرف کند را افزایش دهد و در وهله بعد خود مردم باید در امر به معروف و نهی از منکر در این زمینه تلاش کنند.

مدیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: لازم است خانواده ها خودشان به مبارزه با این  منکر رواج یافته در جامعه برخیزند  و اگر خواستار خانواده ای اصولی، مذهبی و ایده آل و فاقد نظام گسیخته هستند باید میان این امر پسندیده و منکر ماهواره یکی را انتخاب کنند که این دو با یکدیگر هرگز جمع نمی شود.

ورود به حوزه ساخت فیلم های مذهبی باید آگاهانه باشد

وی با اشاره به فرمایشی از رهبر معظم انقلاب که اگر از تکنولوژی کنونی به درستی استفاده کنیم نه تنها به ضرر ما نیست بلکه به نفع ما نیز هست، بیان داشت: برای مبارزه با مفاهیمی همچون وهابیت و موارد دیگر گاهی کارگردانان با صرف بودجه های هنگفت فیلم های ضعیفی می سازند که نتیجه معکوسی داشته است بنابراین ورود به این حوزه باید عالمانه و با آگاهی کافی باشد.

قیصریان با تاکید بر اینکه وظیفه ستاد احیاء امربه معروف و نهی از منکر آگاهی دهی در این زمینه است، بیان داشت: تمام سعی خود را به کار بسته ایم تا در حد بضاعت خود آفات و آسیب های وارده از طریق این شبکه ها را به مردم آموزش دهیم و این امر را دراذهان نهادینه کنیم که استفاده از ماهواره همانند آوردن لقمه ای مسموم بر سر سفره خانواده است.

وی اضافه کرد: شبکه های ماهواره ای و تمام موضوعات هدف آن همواره توسط ستاد رصد می شود و بر این اساس این آسیب ها برنامه ریزی های لازم برای آگاهی دهی به مردم از طریق همایش ها و آموزش در مقاطع مختلف تحصیلی انجام می شود.

منبع:مهر

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.