سرویس: غیر تولیدی » نقلی 18:42 - دوشنبه 24 آذر 1393

زرگرپور مطرح کرد:

ضرورت تسریع در اجرایی شدن کریدور علم و فناوری اصفهان

استاندار اصفهان خواستار تسریع در اجرایي شدن کریدور علم و فناوری اصفهان شد و گفت: راه اندازی کریدور علم و فناوری در اصفهان می تواند نقطه‌ عطفی برای توسعه استان باشد.

به گزارش اصفهان شرق؛ رسول زرگرپور در جلسه ای که با حضور دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و جمعی از مسئولان مرتبط برگزار شد با اشاره به ظرفیت و پتانسیل عظیم اصفهان خواستار تسریع در اجرایي شدن کریدور علم و فناوری اصفهان شد.

وی افزود: امروز نیاز به عبور از اقتصاد مبتنی بر سرمایه به اقتصاد دانش محور برای رسیدن به توسعه پایدار لازم و ضروری است.

استاندار اصفهان از کریدورهای علم و فناوری به عنوان یکی از زیر ساخت های توسعه اقتصاد دانش محور یاد کرد و افزود: این مراکز با ایجاد انگیزش در صنایع برای حرکت به سمت فناوری های نوین و کسب  و کارهای با ارزش افزوده فعالیت می کنند.

وی تصریح کرد: کریدورهای علم و فناوری تلاش می کنند محیطی جذاب برای سرمایه گذاران، بنگاه های اقتصادی، شرکت ها و موسسات آموزش عالی، مراکز تحقیقاتی، پارک های علم و فناوری، صنایع گوناگون و شرکت های دانش بنیان باشند.

زرگرپور هدف اصلی این مراکز را  شکل دهی خوشه های فناوری برشمرد و گفت: علاوه بر اینکه خدمات با ارزش افزوده بالا در این کریدورها ارائه می شود، خروجی این مناطق، تسهیل فرایند خلق نوآوری و تبدیل علم به ثروت خواهد بود .

وی ادامه داد: با توجه به موافقت معاون علمي و فناوري رئیس جمهور در خصوص ایجاد کریدور علم و فناوری در اصفهان این موضوع می تواند نقطه ی عطفی برای توسعه استان باشد زیرا علم را به ثروت تبدیل خواهد کرد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور نیز  اقتصاد دانش بنیان را عامل توسعه اقتصادی کشور دانست و گفت: امیدوارم با ادامه راهی که آغاز شده است بتوانیم بودجه های کشور را نه از محل درآمد نفت بلکه از تولید محصولات دانش بنیان تامین نماییم.

ستاری آمادگی معاونت علمی و فناوري ریاست جمهوری را برای حمایت از طرحهایی در زمینه بکارگیری فناوری در گردشگری، علمی کردن صنایع دستی، اصلاح الگوی کشت و مقابله با خشکسالی اعلام کرد.

گفتنی است در این جلسه مقرر شد ظرف مدت یکماه علاوه بر تدوین ساختار مدیریتی و اجرایی، منابع مورد نیاز ایجاد کریدور پیش بینی و ضمن آنکه هماهنگی های لازم با شورای عتف (علوم، تحقیقات و فناوری ) برای تسهیل در عملیاتی شدن کار از طریق معاونت علمی رئیس جمهور به عمل آید و تمهيدات لازم براي اولین جلسه هیئت اجرایی نیز صورت پذیرد.

منبع:مهر

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.