سرویس: غیر تولیدی » نقلی 15:00 - دوشنبه 24 آذر 1393

عضو هیئت مدیره اتحادیه صنایع‌دستی استان اصفهان مطرح کرد

لزوم برپایی هفته‌های فرهنگی اصفهان در کشورهای مختلف

عضو هیئت مدیره اتحادیه صنایع‌دستی استان اصفهان گفت: برپایی هفته‌های فرهنگی در کشورهای مختلف یعنی حضور فرهنگ ایرانی در کشورهایی که با توجه به تبلیغات سوء، نظری دیگر نسبت به ما دارند.

به گزارش اصفهان شرق؛ غلامعلی فیض‌اللهی با بیان اینکه نمایندگان مختلف خواهرخواندگی‌های سایر کشورها وقتی با شهردار اصفهان دیدار می‌کنند، یکی از آرزوهای خود را دیدن شهر اصفهان و آثار بی‌بدیل آن می‌دانند، اظهار کرد: بنابراین می‌طلبد که از این ظرفیت برای معرفی داشته‌های خود به آنها استفاده کنیم و با برپایی نمایشگاه‌ها و هفته‌های فرهنگی در این کشورها، هنر اصیل خود را به آنها معرفی کنیم.

عضو هیئت مدیره اتحادیه صنایع‌دستی استان اصفهان با اشاره به اینکه این نمایشگاه‌ها بدون شک به بازاریابی و فروش صنایع‌دستی ما کمک خواهد کرد، بیان کرد: از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی شهرمان انتظار داریم در این راستا مدیران شهری و متولیان این امر را حمایت کنند و ضمن آشنایی با مشکلات هنرمندان از تریبون مجلس خواسته‌های هنرمندان را به گوش مسئولان برسانند.

وی با اشاره به اینکه دنیای امروز بر گسترش ارتباطات بنا شده است، افزود: حرکت شایسته استانداری و شهرداری اصفهان در برپایی نمایشگاه‌هایی در کشورهای مختلف دنیا با حضور هنرمندان و ورزشکاران ایرانی سبب شناساندن هویت ملی می‌شود.

عضو هیئت‌ مدیره اتحادیه صنایع‌دستی استان اصفهان با بیان اینکه طرح‌های تکراری که هنرمندان چاشنی هنرشان می‌کنند تنها هنر را به رکود می‌کشاند، ادامه داد: هنرمند باید خلاق باشد و با ایجاد طرح‌ها و رنگ‌های ابتکاری، به مشتری‌پسند شدن هنر و البته درآمدزایی خود کمک کند.

وی یادآور شد: بسیاری از هنرها مانند هنر پاپیه‌ماشه که می‌توان برای ساخت جعبه طلا از آن استفاده کرد، می‌تواند کاربردی شود بنابراین مسئولان با یک طرح حمایتی می‌توانند فراخوانی برای ارائه طر‌ح‌های کاربردی ابتکاری بدهند و هنرمندان را تشویق به کاربردی کردن آن کنند.

فیض‌اللهی اضافه کرد: ورود صنایع‌دستی به سبد خانوار ایرانی، رکود را از این بازار بیرون خواهد کشید.

انتهای پیام

منبع:فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.