سرویس: غیر تولیدی » نقلی 12:00 - دوشنبه 24 آذر 1393

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اصفهان خبر داد

اعزام بیشترین زائران به کربلای معلی از اصفهان

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اصفهان از اعزام بیشترین تعداد زائر از استان اصفهان به کربلای معلی به مناسبت اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش اصفهان شرق؛ داریوش امانی در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد: استان اصفهان اکنون به لحاظ بازگرداندن زائران حسینی که از عتبات عالیات به مرز مهران بازگشته‌اند، دچار بحران است و روزانه حدود 500 دستگاه اتوبوس برای بازگرداندن این زائران حسینی نیاز است.

وی افزود: هم‌اکنون تعدادی از مسئولان استان در کربلا هستند و این موضوع را از نزدیک دنبال می‌کنند اما میزان مسافر در مرز مهران آن قدر زیاد است که بعضاً رانندگان ما در ترافیک‌های 10 ساعته مانده‌اند تا به محل سوار کردن مسافران برسند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اصفهان تصریح کرد: همچنین دیده شده که برخی از مسافران از رفتارهای بد رانندگان و یا کرایه‌های زیاد‌تر از حد معمول گلایه می‌کنند، این در حالی است که حجم کاری رانندگان در این ایام به شدت بالا رفته و باید برای بازگرداندن زائران، بدون مسافر به مرز مهران سفر کنند، لذا بعضا افزایش قیمت کرایه به همین دلیل است.

امانی بیان کرد: در هر صورت رانندگان حق ندارند از ضوابط و قوانین سرپیچی کنند اما بعضاً در این شرایط باید به آنها نیز حق داد، چرا که می‌توانند در مسیر اصفهان – تهران بدون هیچ دردسری به حمل و نقل مسافر بپردازند اما حالا برای بازگرداندن این تعداد مسافر آنها نیز از خودگذشتگی می‌کنند.

وی ادامه داد: ناوگان حمل و نقل استان اصفهان وضعیت خوبی ندارد و با وجود 13 ساله بودن میانگین سنی ناوگان اتوبوسرانی استان اصفهان، ناوگان حمل بار از میانگین سنی بالایی برخوردار است، این در حالی است که بر اساس قانون، خودروهایی که 40 سال از عمر آنها گذشته است، اجازه انتقال بار از بنادر ایران را ندارند و پیش‌بینی می‌شود به سبب این قانون تا پایان سال حدود 6 هزار دستگاه خودروی باری از گردونه انتقال بار استان خارج شوند.

* تلفات جاده‌ای اصفهان بالاتر از میانگین کشور

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اصفهان تاکید کرد: طی 6 ماه ابتدایی سال جاری حدود هفت درصد از تلفات در اثر تصادفات جاده‌ای در ایران کاهش یافته اما این عدد در استان اصفهان حدود 2.5 درصد افزایش یافته که امیدواریم با تجهیز دوربین‌های نظارت تصویری و کنترل سرعت این میزان دوباره به کمتر از میانگین کشور باز گردد.

وی ارائه خدمات با کیفیت در مراکز بین‌راهی را یکی از اهداف اصلی این اداره کل برشمرد و گفت: اکنون حدود 33 مرکز خدماتی رفاهی بین‌راهی در اصفهان در حال ساخت و دو مرکز نیز آماده بهره‌برداری است که طی هفته جاری از آنها بهره‌برداری می‌شود.

امانی مطرح کرد: بزرگ‌ترین مرکز خدماتی رفاهی بین راهی نیز در استان اصفهان و در نزدیکی کاشان در حال ساخت است که با بهره‌برداری از آن، سرفصل جدیدی در ارائه خدمات با کیفیت به مسافران بین شهری آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود 90 درصد حمل و نقل مسافر در ایران از طریق جاده صورت می‌گیرد، خاطر نشان کرد: این موضوع اهمیت حمل و نقل در ایران را می‌رساند، در حالی که در کشورهای پیشرفته جهان این میزان استفاده از جاده تنها 40 درصد است.

بنا بر این گزارش، بر اساس تحقیقات صورت گرفته در ایران سالیانه حدود 18 هزار میلیارد تومان تصادفات جاده‌ای هزینه بر دولت تحمیل می‌کند و همچنان مسئولان میزان حساسیت کمتری نسبت به تصادفات جاده‌ای در مقایسه با حوادث ریلی و یا هوایی نشان می‌دهند در حالی که سالیانه شاید چندین برابر سقوط یک هواپیما مسافرانی که از طریق جاده جابه‌جا می‌شوند، جان می‌بازند.

انتهای پیام

منبع:فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.