سرویس: اقتصادی » راه و شهرسازی 08:06 - سه شنبه 25 آذر 1393

نایب رییس شورای شهر اصفهان:

برچسب آلوده ترین شهر کشور در شان اصفهان نیست

نایب رییس شورای شهر اصفهان مطالعه دقیق در تکمیل پروژه ی مترو را از عوامل جلو گیری از برخورد به بن بست در مراحل ادامه ی پروژه عنوان کرد.

به گزارش اصفهان شرق: دکتر احمد شریعتی در گفتگو با اصفهان شرق با اشاره به طول انجامیدن پروژه ی متروی اصفهان اظهار داشت: متروی اصفهان در مقایسه با مشهد 5 سال زودتر آغاز شد ولی متروی مشهد 6 سال زودتر افتتاح شد و این در حالی است که این پروژه ملی است و همه باید در سرعت بخشیدن به این پروژه وارد عمل شوند.
نایب رییس شورای اصفهان افزود: اصفهان شهری با بیش از 1200 اثر باستانی جهانی و کشوری است و می بایست با دقت بیشتر و مطالعه ی دقیق این پروژه را بدون لطمه زدن به آثار باستانی پیش ببریم.
وی با اشاره به عوامل موثر در پیشروی مترو خاطر نشان کرد: بودجه ی اصلی این پروژه از طریق دولت تامین می شود و این در صورتی است که در طول مسیر ساخت این پروژه بودجه ها کفاف کار را نمی داد و شورا پیگیری لازم در اختصاص بودجه ی خاص به این پروژه را انجام داد.
شریعتی اعتقاد راسخ مسئولین در تکمیل مترو را از عوامل مهم در بهره برداری پروژه عنوان و بیان کرد: با اعتقاد به پروژه و حل مشکل ترافیک اصفهان می بایست با عزم جدی تر در ادامه ی تکمیل مترو گام بر داریم و اگر این اعتقاد به مترو مانند دیگر پروژه های شهری بود زودتر از این شاهد بهره برداری مترو بودیم و بدانیم که مشکل استان اصفهان بعد از آب گسترش آلودگی هوا می باشد و برای اصفهان کسر شان است که بر چسب آلوده ترین شهر کشور باشد.
وی با تاکید بر مطالعه ی دقیق آثار تاریخی اصفهان و نظارت کارشناسانه اذعان کرد: قبل از شروع پروژه های جدید مترو دقت کافی را اشته باشیم تا ادامه ی کار با بن بست مواجه نشود و قبل از هر گونه اقدام عملیاتی اثر حفر تونل به آثار تاریخی با جدیت بررسی شود.
این مقام مسئول شورای شهر اصفهان در پاسخ به آبگرفتگی مترو و اقدامات انجام گرفته از سوی مسئولین استان گفت: پروژه ی مترو از پروژه های عظیمی است که مرحله به مرحله تشکیل خواهد شد و آبگرفتگی ایستگاه میدان امام حسین از طریق نشت آب باران اخیر بود و هیچ گونه نشتی از زاینده رود عامل آبگرفتگی نبوده است.
وی از رسانه ها خواست تا با انتشار اخبار دقیق زمینه ی برخی فرصت جویی های بیگانگان را فراهم نکنند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.