سرویس: غیر تولیدی » نقلی 20:00 - یکشنبه 23 آذر 1393

مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه:

روحیه جهاد و مقاومت ایران اسلامی به جهان صادر شده است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه گفت: امروز روحیه جهاد و مقاومت تنها مربوط به ایران نیست و به کشور‌های دیگر مثل سوریه و عراق نیز صادر شده است.

به گزارش اصفهان شرق؛ حجت‌الاسلام علی شیرازی در مراسم  بزرگداشت سالگرد شهادت شهید ابوالفضل شیروانیان در اصفهان با تأکید بر اینکه بزرگداشت شهید شیروانیان با اربعین حسینی تصادفی نیست، اظهار داشت: کار‌هایی که خداوند انجام داده، بدون حساب و کتاب نبوده و از همین رو شهادت شهید شیروانیان در روز 23 آذر 92 و مصادف شدن آن با اربعین حسینی نشانگر این است که حرکت این شهید در راستای قیام امام حسین (ع) است.

وی افزود: کسی که در مسیر شهادت و جهاد حرکت کرده، بهترین تجارت را با خدا انجام داده، تجارتی که سعادت را در 2 دنیا برای انسان به ارمغان آورده و انسان را از عذاب دوزخ رها می‌سازد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه با اشاره به اهمیت ایمان در مسئله جهاد و مقاومت، خاطرنشان کرد: اگر کسی بخواهد در مسیر تجارت با خدا پای گذارد، باید به خدا و پیامبرش ایمان داشته و به صورت حقیقی به خدا باور داشته باشد. متأسفانه گاهی اعتقاد به خدا لفظی بوده و گاهی اوقات اعتقاد افراد با گوشت و پوست آن‌ها آویخته شده که ایمان یک شهید از نوع دوم است.

وی گفت: ایمان به خدا تنها بیان کلمه “لا اله الا الله” نیست بلکه عمل به دستورات خدا و فرمان پیامبر به عنوان ملاک ایمان به خدا محسوب شده و کسی که به خدا و پیامبرش ایمان داشته گناه نکرده و خلاف دستورات خداوند عمل نمی‌کند.

وی با اشاره به بیانات امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه اگر جهاد اکبر نباشد، جهاد اصغر بدون فایده بوده، افزود: مبارزه با هوای نفس مهم‌تر از مبارزه با دشمن بوده و به گونه‌ای این جهاد اکبر بوده که مقدمه‌ساز جهاد اصغر می‌شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه بیان کرد: اگر کسی به خدا ایمان داشته باشد، روحیه شهادت‌طلبی، تواضع و برای خدا جنگیدن نیز به سراغش آمده و به طور قطع اگر این شرایط پیش آید فرد مجاهد از کشته شدن برای خدا باکی نداشته و برای خدا از همه چیز خود می‌گذرد.

وی با اشاره به شهادت شهید شیروانیان برای دفاع از حرم حضرت زینب (ع)، گفت: افرادی مثل شهید شیروانیان آمدند تا اعلام کنند اگر زمان اسارت حضرت زینب (ع) نتوانسته ایشان را همراهی کرده و از حریم آن‌ها دفاع کنند، امروز از همه چیزشان برای دفاع از حرم ایشان می‌گذرند.

امروز روحیه جهاد و مقاومت ایران اسلامی به جهان صادر شده است

شیرازی با اشاره به اتفاقات منطقه خاورمیانه، خاطرنشان کرد: خوشبختانه امروز روحیه جهاد و مقاومت تنها مربوط به ایران نیست و به کشور‌های دیگر مثل سوریه و عراق نیز صادر شده است.

وی افزود: 3.5 سال گذشته داعش برای ساقط کردن حکومت بشار اسد به میدان آمده و تا جایی کار کرد که تمام دنیا باور کردند که حکومت سوریه ساقط شده چرا که حدود 2 سوم سوریه را گرفته و در حال پیش‌روی در دمشق بود اما امروز نه تنها حکومت سوریه پا بر جا است، بلکه دشمنانی که به گروه‌های فعال علیه سوریه کمک می‌‌کردند، امروز به دست و پا افتاده و در سوریه کاری از پیش نمی‌برند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه بیان کرد: دشمن زمانی که در سوریه شکست خورد، طرح عملیاتی قوی‌تر از سوریه را برای عراق طراحی کرده و به این کشور توسط داعش حمله کرد. در ابتدا حتی مردم عراق هم باور کرده بودند که کار حکومت تمام بوده و شرایط تغییر کرده اما امروز بخش عمده‌ای از کشور عراق دست دولت عراق بوده و داعش دیگر کاری نمی‌تواند انجام دهد.

وی گفت: داعش سعی داشته که اگر حکومت عراق ساقط نشد، حداقل این کشور را به 3 دسته سنی، شیعه و کرد تقسیم کند که خوشبختانه این اتفاق رخ نداد.

شیرازی خاطرنشان کرد: هدف اصلی دشمن در سوریه و عراق، شکستن جبهه مقاومت ایران اسلامی بوده که خوشبختانه با این اتفاقات نه تنها محقق نشد بلکه عزت جمهوری اسلامی در جهان نیز بیشتر شده است.

وی افزود: عظمت شیعه امروز به خاطر حکومت ولایت فقیه بوده و این عظمت به خاطر فعالیت‌های امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری است چرا که آن‌ها همه چیز خود را از قیام عاشورا می‌دانند.

انتهای پیام/

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.