سرویس: غیر تولیدی » نقلی 15:00 - یکشنبه 23 آذر 1393

رییس پژوهشکده مطالعات اسلامی دفتر اصفهان:

عشق و ارادت مردم به اهل‌بیت(ع) عطیه خاص الهی است

رییس پژوهشکده مطالعات اسلامی دفتر اصفهان گفت: رابطه حقیقی انسان با پیام اصلی عاشورا و قیام امام حسین (ع) آن چیزی است که این حرکت عظیم تاریخی را از حالت مقطعی خارج کرده و به شکلی ناگسستنی باوجود انسان گره می‌زند.

به گزارش اصفهان شرق؛ فریبرز راهدان بابیان این‌که عشق و ارادت مردم به اهل‌بیت عصمت و طهارت ازجمله امام حسین (ع) نشان‌دهنده عطیه خاص الهی است، اظهار کرد: در میان اولیاءالله و رهبران مختلف دینی خداوند تنها به امام حسین (ع) چنین جایگاه عظیم و مقبولیتی را در میان مردم بخشیده است، به‌طوری‌که هر چه زمان می‌گذرد و بشر به‌مراتب بالایی از علم و دانش و تکنولوژی دست می‌یابد عشق و ارادت حسینی از قلب‌های مردم زدوده نمی‌شود.

وی افزود: خلوص و عظمت موجود در نهضت امام حسین عامل مهمی در عالم‌گیر شدن پیام عاشورا و کربلا بود و باعث شد ارادتمندان بشری با شناخت بیشتر از راه و حرکت امام حسین (ع) بیش از گذشته در این مسیر قرار بگیرند و از این طریق هر چه بیشتر به خدا نزدیک شوند.

رییس پژوهشکده مطالعات اسلامی دفتر اصفهان با اعتقاد به این‌که شور حسینی مخصوص یک مذهب یا اعتقاد خاص نیست، گفت: مکتب امام حسین (ع) فراتر از یک آیین مذهبی است و به همین دلیل نیز باید آن را نه به‌صورت کمی، بلکه به‌صورت محتوایی و کیفی موردبررسی، سنجش و توجه قرارداد؛ چراکه عزاداران حسینی از همه اقشار و از همه ملیت‌ها و مذاهب جهانی هستند.

راهدان بابیان این‌که توجه ما به امام حسین (ع) باید از منظر یک شناخت حقیقی باشد، ادامه داد: تنها در چنین شرایطی است که محبت و عشق حقیقی نسبت به امام حسین (ع) در دل‌ها شکل می‌گیرد و ریشه می‌دواند. اگر مردم مجموعه عملکرد سید و سالار شهیدان را یک عملکرد برمدار انسانیت، آزادگی، بزرگ‌منشی، خدادوستی و خدامحوری بدانند و عملکرد خود را نیز هم سو با این صفات برتر قرار دهند، از سطح شور حسینی خواهند گذشت و این حماسه پرشور و عظمت را خارج از زمان و مکان و موقعیت نصب العین خود قرار می‌دهند.

وی با تأکید بر فرازمانی بودن قیام امام حسین (ع) خاطرنشان کرد: عاشورا، محرم، صفر و اربعین تنها نمادهایی برای یادآوری قصه عظیم کربلا است و آنچه می‌بینیم نیز اظهار ارادتی است که به‌صورت نمادین در این راستا شکل‌گرفته است، اما رابطه حقیقی انسان با پیام اصلی عاشورا و قیام امام حسین (ع) آن چیزی است که این حرکت عظیم تاریخی را از حالت مقطعی خارج کرده و به شکلی ناگسستنی باوجود انسان گره می‌زند و باعث می‌شود که افراد نه همه ایام سال خود را، بلکه تمام لحظه‌لحظه زندگی خویش را به درک و شناخت بیشتر امام حسین (ع) وزنده کردن اهداف این امام عظیم شأن بگذرانند و درراه یکی کردن خود باوجود مقدس سید و سالار شهیدان تلاش کنند.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.