سرویس: غیر تولیدی » نقلی 13:00 - یکشنبه 23 آذر 1393

معاون رئیس‌جمهور

۸۵۰میلیارد تومان به صندوق توسعه علم و فناوری اختصاص داده شد

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور گفت: میزان بودجه صندوق نوآوری مطابق قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان از محل صندوق توسعه ملی بوده و برای سال آینده ۸۵۰ میلیارد برای افزایش بودجه صندوق دیده شده است.

به گزارش اصفهان شرق؛ سورنا ستاری با اشاره به برنامه‌های صندوق نوآوری و شکوفایی اظهار داشت: میزان بودجه صندوق نوآوری مطابق قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان از محل صندوق توسعه ملی است. برای سال آینده 850 میلیارد تومان افزایش بودجه صندوق دیده شده و این صندوق مطابق قاعده می‌تواند بین 8 تا 10 برابر از طریق همکاری با بانک‌ها تسهیلات خود را افزایش دهد.

وی بیان کرد: این 850 میلیارد تومان کمک به سرمایه ابتدایی صندوق است؛ برای مثال بانک‌های بزرگ مانند بانک ملی و سپه چیزی در حدود 2 تا 3 هزار میلیارد تومان سرمایه اولیه دارند که امیدواریم سرمایه ابتدای صندوق نیز تا آخر سال 94 معادل بانک‌های بزرگ کشور شود.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور افزود: تمام هدف کشور از ایجاد صندوق کمک به علم و فناوری است و نیز افرادی که در آن فعالیت می‌کنند، کسانی هستند که در این حوزه تجربیات زیادی داشتند.

وی پیرامون بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم توجه به علم و فناوری خاطرنشان کرد: ما با تأسیس این صندوق به‌دنبال این بودیم که نشان دهیم پاسخ آنچه در گذشته موضوع انشای ما بوده یعنی علم بهتر است یا ثروت، علم باشد چرا که این علم است که ثروت را تولید کرده و ما باید این موضوع را جا بیندازیم که پژوهش مایه هزینه نیست و سبب اقتدار و اشتغال کشور می‌شود.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.