سرویس: غیر تولیدی » نقلی 12:00 - یکشنبه 23 آذر 1393

پیشنهاد رییس دانشگاه اصفهان برای راه‌اندازی گردشگری دانشگاه‌های شهرهای مختلف

رییس دانشگاه اصفهان با بیان اینکه در چهره دانشجویان خستگی و افسردگی مشهود است، گفت: باید بحث گردشگری را برای دانشجویان درنظر بگیریم تا مثلا یک دانشجوی یزدی بتواند دو یا سه روزی اردوی اصفهان گردی داشته باشد باید بتوانیم با برنامه ریزی درست این استرس دانشجویان را کم کنیم .

به گزارش اصفهان شرق؛ هوشنگ طالبی در گردهمایی معاونان دانشجویی و مدیران تربیت بدنی دانشگاههای منطقه 7 کشور به میزبانی دانشگاه اصفهان، اظهار کرد: ممکن است نگاهی که به فعالیت های معاونت دانشجویی که موضوعات مربوط به سلف، تغذیه و خوابگاهها است اینگونه باشد که چنین مسائلی، از مسائل درجه دو محسوب می شود، اما اگر چنین تسهیلاتی برای دانشجویان در نظر گرفته نشود مطمئنا مسائل آموزشی و پژوهشی را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی با بیان اینکه تاثیر چنین مسائلی اگر بیشتر از آموزشی و پژوهشی نباشد کمتر هم نیست، افزود: عموما مسائل مربوط به خوابگاهها و تغذیه با چالش و سختی کار همراه است و می توان گفت در بعد آموزشی و پژوهشی دردسر کمتری شاهد هستیم تا مسائل دانشجویی.

طالبی با بیان اینکه مسائل دانشجویی از مسائل اولیه هر فرد است، تصریح کرد: در این حوزه هر چقدر هم که تلاش شود باز جای ایراد از طرف دانشجویان وجود دارد.

رییس دانشگاه اصفهان با بیان اینکه باید آستانه تحمل خود را بالا ببریم، افزود: در معاونت دانشجویی باید ثبات مدیریت وجود داشته باشد چرا که با ثبات مدیریت در حوزه معاونت دانشجویی بسیاری از مشکلات رفع خواهد شد.

وی با اشاره به وام دانشجویی، عنوان کرد: متاسفانه برای یک دانشجوی نوبت دوم دکترا که باید حدود 7 میلیون تومان شهریه بپردازد تنها حدود 2 میلیون می توانیم وام بدهیم که این امر مشکل آفرین است چرا که بسیاری از دانشجویان نمی توانند چنین شهریه ای را پرداخت کنند.

رییس دانشگاه اصفهان با بیان اینکه با افزایش وام دانشجویی، افراد با دغدغه کمتری تحصیل خواهند کرد، اضافه کرد: می دانیم در حوزه معاونت دانشجویی وزارت علوم محدودیت های مالی وجود دارد، اما رسیدگی به مسائلی همچون وام دانشجویی و خوابگاهها بسیار حائز اهمیت است.

هنوز نتوانستیم تسهیلات لازم رابرای دانشجویان فراهم کنیم

رییس دانشگاه اصفهان با بیان اینکه خوابگاهها اگر خانه اول افراد نباشد خانه دوم محسوب می شود و یک دانشجوی غیر بومی حدود 16 ساعت از وقتش را در آن سپری می کند، تصریح کرد: در مقطع کارشناسی اتاق های شش نفره و در مقطع دکترا اتاق های دو نفره داریم که همین تعداد هم اتاقی نیز برای دانشجویان مشکل است. یک دانشجو نباید احساس کند زندانی است بلکه خوابگاهها باید محلی برای آسایش باشد.

وی با بیان اینکه اعتراف می کنم نتوانستیم تسهیلات لازم رابرای دانشجویان فراهم کنیم، گفت: با توجه به اینکه در مجموعه خوابگاهها حدود 8000 نفر یعنی بیش از یک شهر زندگی می کنند باید در محل خوابگاهها، سالن ورزشی و حتی مکان های فرهنگی ایجاد کرد؛ چرا که اگر در یک مکانی حدود 5000 نفر زندگی کنند چنین مکانی تبدیل به شهر می شود و باید سرمایه گذاری هایی هم انجام داد.

طالبی افزود: در روستایی که شاید 150 جوان بیشتر نباشد یک سالن ورزشی ایجاد می شود آیا نمی شود که در سیاست های دولت برنامه هایی اتخاذ شود تا مثلا در مجموعه خوابگاههای دانشگاه اصفهان که یک مجموعه شهری هم محسوب می شود یک سالن ورزشی احداث کنند؟

در چهره دانشجویان خستگی و افسردگی مشهود است

رییس دانشگاه اصفهان با بیان اینکه در چهره دانشجویان خستگی و افسردگی مشهود است، گفت: باید با برنامه ریزی درست استرس دانشجویان را کم کنیم و با گذاستن مسابقات ورزشی و برنامه های فرهنگی این استرس را به حداقل برسانیم.

طالبی با بیان اینکه باید بحث گردشگری را برای دانشجویان درنظر بگیریم تا مثلا یک دانشجوی یزدی بتواند دو یا سه روزی اردوی اصفهان گردی داشته باشد، افزود: اگر کنسرسیومی در بین دانشگاههای منطقه 7 داشته باشیم و بتوانیم با برنامه ریزی درست این استرس دانشجویان را کم کنیم به جای افسردگی، شادی و نشاط همراه دانشجویان خواهد بود.

وی با اشاره به بحث برون سپاری تغذیه دانشجویان گفت: بحث تنوع غذایی دانشجویان بسیار اهمیت دارد از همین رو دو رستوران آزاد در دانشگاه اصفهان ایجاد شده تا بتوانیم با چنین راهکاری هم برای دانشجویان تنوع غذایی ایجاد کرد و هم دانشجو بتواند از غذای با کیفیت بالا برخوردار باشد، البته چنین کاری به نفع خود دانشگاه نیز است چرا که یارانه ای که برای غذا در رستوران ها برای هر پرس غذا در نظر گرفته شده 2500 تومان است در حالی که این یارانه در سلف بدون در نظر گرفتن نیروی انسانی برای هر پرس غذا 4100 تومان است.

طالبی با اشاره به بحث مشاوره ورزشی در دانشگاهها، خاطرنشان کرد: دانشگاهها علاوه بر اینکه وظیفه مسائل آموزشی و پژوهشی دانشجویان را بر عهده دارند باید به فکر سلامت دانشجویان هم باشند که مشاوره ورزشی می تواند حتی سلامت جامعه را نیز تامین کند.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.