سرویس: غیر تولیدی » نقلی 07:00 - یکشنبه 23 آذر 1393

مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن اصفهان:

صادرات محصولات ذوب‌آهن به کشورهای خلیج فارس و اروپا توسعه می‌یابد

مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن اصفهان گفت: شرکت ذوب‌آهن اصفهان موفق شد برای نخستین بار محصولات خود را مطابق استاندارد BS تولید کند که ین مسئله گام مهمی برای توسعه صادرات به کشورهای حوزه خلیج فارس و اروپایی است.

به گزارش اصفهان شرق؛ اردشیر سعد محمدی اظهار داشت: محصولات ذوب‌آهن اصفهان از نظر کیفیت در سطح بازارهای جهانی قرار دارد بنابراین علاوه بر کشورهای همسایه و حوزه خلیج فارس، برای کشورهای اروپایی نیز برای صاردات محصولات برنامه داریم.

مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن اصفهان تصریح کرد: یکی از پروژه‌های مهم توسعه‌ای ذوب‌آهن، تولید ریل بوده که خوشبختانه مطابق برنامه پیش می‌رود و تا آذر سال آینده محقق می‌شود. از جمله پروژه های مهم دیگر این شرکت  تولید تیرآهن بال پهن بوده که از سایز های کوچک تا 30 امکان تولید آن فراهم می‌شود.

وی تصریح کرد: بر اساس برنامه‌های توسعه پنجم و ششم، باید حداقل در کشور سالی هزار کیلومتر توسعه حمل ونقل ریلی صورت می‌گرفت که نیازمند مصرف 140 تا 150 هزار تن ریل در سال بوده و با راه‌اندازی خط تولید ریل در ذوب‌آهن امکان تولید سالیانه 400 هزار تن ریل را داریم که بخشی از آن نیز صادر می‌شود.

سعد محمدی درباره تولید ریل در این شرکت تصریح کرد: در سال آینده امکان تولید انواع ریل‌هایUIC60 برای قطارهای پرسرعت ،UIC54  جهت قطارهای شهری و U33 در ذوب‌آهن وجود دارد و امکان تولید ریلUIC85  نیز با تجهیزاتی که خریداری شده، فراهم می‌شود.

وی با اشاره به ظرفیت 3 میلیون و 600 هزار تنی تولید در ذوب‌آهن گفت: برای توسعه این شرکت یک طرح توسعه‌ای 2 میلیون تنی نیز در نظر گرفته شده و امیدواریم ذوب‌آهن در افق 1404 به ظرفیت تولید 6 میلیون تن در سال دست پیدا کند.

مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن اصفهان جایگاه ایران در بین تولید کنندگان فولاد دنیا را رتبه پانزدهم اعلام کرد و گفت: تولید فولاد کشور باید بر اساس برنامه‌های توسعه برای افق 1404 به 55 میلیون تن در سال برسد که البته مستلزم توسعه حمل ونقل ریلی در کشور است. از طرفی یکی از شاخص‌های مهم رشد اقتصادی، وضعیت سرانه مصرف تولید فولاد بوده و در ایران هم اکنون مصرف فولاد به ازای هر نفر حدود 234 کیلوگرم بوده که بر اساس برنامه توسعه کشور باید به 400 کیلوگرم برسد.

وی به سرمایه گذاری‌های ذوب‌آهن در بخش معدن اشاره کرد و گفت: تا کنون 2 معدن زغال سنگ را در اختیار گرفته‌ایم و برای معادن سنگ آهن نیز برنامه‌ریزی کردیم.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.