اصفهان شرق

بررسی موانع پروژه مترو در جهت تسریع امور

کدخبر: 4540
1392/08/11 در ساعت 10:49

ااالالالا

به گزارش اصفهان شرق به نقل از اداره‌ کل روابط عمومی استانداری اصفهان، رسول زرگرپور به همراه محمدعلی طرفه، سرپرست معاونت عمرانی استانداری و جمعی از مدیران و مسئولان قطار شهری اصفهان از طرح بزرگ قطار شهری اصفهان بازدید کرده و در جلسه‌ای با بررسی مشکلات و موانع اجرای پروژه دستورات لازم را برای تسریع در انجام این طرح اساسی صادر کرد.

استاندار اصفهان از ایستگاه‌های کاوه، جابر، شهید علیخانی و شهید مفتح و تأسیسات جانبی بازدید کرده و از نزدیک از روند تکمیل ایستگاه‌های مذکور مطلع شد.

زرگرپور در جلسه‌ای به تفصیل به بررسی نیازمندی‌ها، همچنین موانع تسریع در اجرای پروژه پرداخت و اظهار کرد: در مرحله نخست باید حداکثر تاهفته آینده هیئت مدیره نسبت به تشکیل جلسه اقدام کرده و با توجه به موارد مطروحه در صورت نیاز نسبت به اصلاح و بازنگری اساسنامه اقدام کنند.

وی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری را مکلف ساخت موانع راه اندازی خط یک قطار شهری را مورد بررسی قرار داده و نسبت به چگونگی تأمین منابع مالی جدید با توجه به ظرفیت های موجود و باهماهنگی شهرداری و سایر ارگان های مرتبط اقدام کند.

استاندار اصفهان خطاب به مدیر عامل قطار شهری اصفهان تأکید کرد: با تمام قوا برای سرعت بخشیدن به پروژه اقدام کند و در صورت نیاز به پیگیری‌های کشوری و دستورات مقامات بالادستی این آمادگی وجود دارد که هماهنگی های لازم صورت پذیرد.

در این جلسه همچنین در خصوص پیشرفت خط 2 و 3 قطار شهری اصفهان و نیازمندیهای آن بحث و تبادل نظر شد.

بر اساس اعلام مدیر کل قطار شهری اصفهان فاز اول خط 1 با احتساب ناوگان مورد نیاز 70.3 درصد و فاز دوم خط یک 53.6 درصد و در مجموع فاز اول و دوم خط یک به طول 21 کیلومتر،61.4 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.