سرویس: غیر تولیدی » نقلی 19:00 - شنبه 22 آذر 1393

به مناسبت اربعين حسيني:

تجمع بزرگ عزاداران اربعین اصفهان در میدان امام علی(ع) برگزار شد

هیئت‌های عزاداری اصفهان از صبح امروز و همزمان با اربعین حسینی در میدان امام علی(ع) این شهر به عزاداری پرداختند.

به گزارش اصفهان شرق؛ شهر اصفهان هر ساله در مناسبت‌های مذهبی و عزاداری‌های برنامه‌های ویژه‌ای برگزار می‌کند و در اربعین امسال نیز همانند سال‌های گذشته اجتماع بزرگ هیئات عزاداری در میدان امام علی(ع) به عزاداری پرداختند.

اربعین تعظیم شعائر دینی و رمز پویای همیشگی نهضت پربار حسینی و اعلام پایبندی به مکتب سرخ عاشورا است، برگزاری چنین اجتماعی منعکس کننده ارادت مردم به اهل‌بیت(ع) است.

این اجتماع از ساعتی پیش در میدان میدان امام علی (ع)با حضور پرشور هیئت‌های مذهبی وعزاداران حسینی و با سخنرانی  آیت‌الله مهدوی عضو مجلس خبرگان و امام جمعه موقت اصفهان برگزار شد.

این تجمع با همین هدف بوده و باگرد هم‌آمدن مردم مشارکت و میزان ارادت مردم به اهل‌بیت(ع) را نشان می‌دهد.

در این اجتماع تمامی بسیجیان اقشار مختلف مانند بسیج مهندسین صنعتی، فرهنگیان، سازندگی، جامعه پزشکی و اصناف و دیگر اقشار حضور دارندو به عزاداری حسینی پرداختند.

جعفر عسگری، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان با اشاره به مراسم تجمع عزادارن حسینی در میدان امام علی (ع) به مناسبت چهلمین روز شهادت سالار شهیدان(ع) اظهار داشت: ستاد اربعین با محوریت نهاد‌های فرهنگی، سازمان تبلیغات و شورای هماهنگی به منظور بزرگداشت اربعین سالار شهیدان برنامه عزاداری متمرکز در میدان امام علی(ع) اصفهان را پیش‌بینی کرده است.

وی تلاش برای متمرکز کردن عزاداری‌ها را از جمله اهداف برگزاری چنین مراسم‌ها دانست و بیان کرد: برگزاری عزاداری متمرکز یکی از بهترین نوع عزاداری برای ابراز ارادت به سالار شهیدان امام حسین(ع) بوده و با وحدت و انسجامی که بین هیئت‌های عزاداری ایجاد شده، می‌توان این‌گونه مراسم‌ها را افزایش داده و با حضور مردم پرشور مردم به آن زینت داد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان برگزاری عزاداری متمرکز را به عنوان مشت محکمی بر دهان دشمنان اسلام و منافقان عنوان کرد و افزود: عزاداری متمرکز می‌تواند نشان‌گر اتحاد و همبستگی مسلمانان در برابر ظلم را نشان دهد و استان اصفهان به عنوان برترین استان در برگزاری مراسم‌ عزاداری اهل بیت(ع)، سعی دارد با برگزاری هرساله، این مراسم را به یک آئین تبدیل کند.

عسگری آموزش هیئت‌های مذهبی به منظور جلوگیری از تحریف محرم را ضروری دانست و گفت: سازمان تبلیغات استان اصفهان و شورای هماهنگی هیئت‌های مذهبی قصد دارد با برگزاری جلسات آموزشی و ارائه راهکارهای مناسب، از ایجاد تحریف در مراسم‌های مربوط به دهه محرم جلوگیری کند که برگزاری این جلسات، در ایجاد انسجام و وحدت هیئت‌ها نیز تاثیر به سزایی دارد.

به گزارش تسنیم، هیئت‌های عزاداری اصفهان از صبح امروز و همزمان با اربعین حسینی در میدان امام علی(ع) این شهر به عزاداری پرداختند.

منبع: تسنيم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.