سرویس: غیر تولیدی » نقلی 17:00 - شنبه 22 آذر 1393

رئیس بخش تحقیقات مرکز تحقیقات کشاورزی اصفهان خبر داد

توليد گونه جديد “آلوئه‌ورا” مقاوم به شوري و خشکي در اصفهان

محققان مرکز تحقیقات کشاورزی ومنابع طبیعی استان اصفهان موفق به تولید و کاشت گیاه آلوئه ورا مقاوم به شوری و خشکی شدند.

به گزارش اصفهان شرق؛ رئیس بخش تحقیقات مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی اصفهان گفت: با اجرای این طرح در کرت های آزمایشی ایستگاه تحقیقاتی یزد آباد اصفهان نخستین بار امکان کشت آلوئه ورا در شرایط شوری ۱۲ دسی زیمنس فراهم شده است.
شهابی با بیان اینکه محققان این مرکز در فضایی به مساحت۱۰۰ مترمربع و با ۱۰۰ میلیون ریال هزینه، امکان کشت آلوئه ورای مقاوم به خشکی و شوری را فراهم کردند، افزود: عملکرد گیاه آلوئه ورامقاوم به خشکی وشوری در هر هکتار ۳۰۰ تن است و در شرایط شوری ازهر بوته در هر هکتارنزدیک به هفت کیلوگرم برداشت می شود.
وی حذف علف هرز، آفات و مقاومت در مقابل کم آبی را از مزایای این گیاه دانست و تصریح کرد: هم اکنون محققان این مرکز در حال آنالیز و معرفی ترکیبات آلوئه ورا نیز هستند.
رئیس بخش تحقیقات مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی اصفهان ادامه داد: گیاه آلوئه ورا گیاه مناطق آفریقایی است که به آن زنبق بیابانی یا صحرایی هم می‌گویند و این گیاه از نظر طب قدیم ایران گرم و خشک است و شیرابه آن استفاده طبی دارد.
شهابی عنوان کرد: آلوئه ورا تقویت‌کننده بدن است و در درمان آسم، اگزما، اسهال خونی، صرع، تصفیه کننده خون، خارش ناشی از گزیدگی حشرات رفع و ریزش مو کاربرد دارد.

 منبع: ايمنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.