سرویس: غیر تولیدی » نقلی 15:00 - شنبه 22 آذر 1393

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان:

انقلاب اسلامی توانسته مفهوم قدرت را در جهان تغییر دهد

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان گفت: انقلاب اسلامی توانسته است مفهوم قدرت را در جهان تغییر دهد و اکنون استکبار جهانی می‌داند که صرف داشتن قدرت نظامی نمی‌تواند در معادلات جهانی مؤثر باشد.

به گزارش اصفهان شرق؛ سردار غلامرضا سلیمانی در آیین بزرگداشت شهید عباسعلی مختاری ضمن تبیین برکات انقلاب اسلامی و تجلیل از شهدای دفاع مقدس، رمز پیروزی دفاع مقدس را درس‌های امام حسین (ع) دانست و اظهارکرد: در حقیقت ملت ایران برای یک بار دیگر حادثه کربلا و واقعه عاشورا را در میدان نبرد 8 سال دفاع مقدس بازسازی کردند و در مقابل چشمان ما قرار دادند.

وی افزود: اگر فرهنگ شهدا به طور صحیح بازسازی شود پلی است برای رسیدن به سرزمین پیروزی و انتقال به وادی ایمن و رستگاری.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان تصریح کرد: ایران قبل از انقلاب، مهم‌ترین حافظ منافع غرب در منطقه خاورمیانه بود و امام راحل به واسطه انقلاب اسلامی، کشور ایران را از دست آمریکا و اسرائیل خارج کرد.

سلیمانی اضافه کرد: دشمنان ایران فکر می‌کردند می‌توانند انقلاب نوپای ایران را با شکست مواجهه کنند اما امام خمینی (ره) با بهره‌گیری از قدرت نرم خود، کاری کرد که غرب و آمریکا هیچ‌گاه فکر نمی‌کردند.

وی عنوان کرد: از طرفی دشمنان انقلاب گمان می‌کردند از طریق توطئه و راه‌اندازی جنگ علیه ایران می‌توانند به پیروزی برسند و ایران تاب و توان مقاومت را نخواهد داشت و انقلاب اسلامی سقوط می‌کند.

سلیمانی ادامه داد: اما مردم  با حضور بی‌سابقه در جبهه‌ها با فرمان امام خمینی (ره) چنان سیلی محکمی به گوش استکبار جهانی زدند که هیچ‌گاه از یاد نخواهد برد.

وی تأکید کرد: ملت ایران با این حضور خود ثابت کردند که با تأسی از فرهنگ عاشورا و روحیه شهادت‌طلبی و با دست خالی تحت فرمان ولایت به مقابله با دشمنان می‌پردازند و اگر در این مسیر به شهادت برسند به این شهادت خود افتخار می‌کنند.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) در ادامه خاطرنشان کرد: ملت ایران مکتب دفاعی جدیدی را با مدیریت امام راحل در دوران دفاع مقدس خلق کردند و این مکتب دفاعی با مکتب‌های شرق و غرب متفاوت بود.

سلیمانی تصریح کرد: ستون اصلی دفاع مقدس نیروهای داوطلب و بسیجی بودند که نقش بسیار موثری در آزادسازی خرمشهر داشتند و توانستند خرمشهر را در کمتر از 8 ماه آزاد سازند.

وی یادآور شد: پیروزی‌های مقاومت در غزه، لبنان، سوریه و عراق از طریق الگو گیری از مکتب دفاعی رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس که خود برگرفته‌شده از فرهنگ عاشوراست، محقق شده است.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) گفت: یکی دیگر از دستاوردهای دوران دفاع مقدس به وجود آوردن این باور «ما می‌توانیم» بود و اکنون به خوبی شاهد هستیم که در بُعد نظامی بسیار موفق بوده‌ایم و در حوزه اقتصادی نیز با الگو گیری از فرهنگ دوران دفاع مقدس باید پیشرفت کنیم.

سلیمانی افزود: انقلاب اسلامی توانسته است مفهوم قدرت را در جهان تغییر دهد و اکنون استکبار جهانی می‌داند که صرف داشتن قدرت نظامی نمی‌تواند در معادلات جهانی مؤثر باشد.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) در پایان اظهار کرد: ملت بزرگ ایران و مردم شهیدپرور اصفهان و به خصوص مردم شهیدپرور شهرستان لنجان با حضور در چنین آیین‌هایی به خوبی ثابت کرده‌اند که در تجدید پیمان با آرمان‌های امام راحل و شهدا پیش قدم هستند و در پیروی از منویات مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) و عهد و پیمانی که بسته‌اند تا آخرین قطره خون خود خواهند ایستاد.

منبع: فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.