سرویس: اجتماعی 00:11 - شنبه 11 آبان 1392

حداد عادل:

زندگی سردارانی از جنس انسانهای عاشق

مشاور عالی رهبر معظم انقلاب گفت: بزرگمردان و سرداران ایرانی انسان هایی عاشق بودند که وجود خود را برای مردم و کشورشان می خواسته اند و در پی نفع خود نبودند.

hadad

به گزارش اصفهان شرق: غلامعلی حدادعادل مشاور عالی رهبر معظم انقلاب پیش از ظهر امروز در آیین رونمایی از مجموعه 50 جلدی سرداران ایران ( از فریدون تا احمد کاظمی) و مجموعه داستان های مناطق جنگی ایران اظهار داشت: جنگ تحمیلی خسارات زیادی به ما وارد کرد به گونه ای که به غیر از سربازان و سرداران مردان زیادی در جنگ شهید شدند و ما حالا باید از این خسارت‌ها درس بگیریم و آنها را سرمایه کشور کنیم تا زندگی و شخصیت سرداران رشید و شهید در داستان‌ها گم نشود و به کتاب‌های فاخری تبدیل گردد.
وی افزود: همیشه از اصفهانی ها توقع کارهای نو، دلنشین و موثر  داشته ایم که نگارش چنین مجموعه عظیم فرهنگی نیز از این دسته کارها است.
رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی تصریح داشت: در میان تمدن های قدیمی دنیا تنها چند تمدن از گذشته تا امروز دوام پیدا کرده است و سرّ ماندگاری تمدن کهن فارسی تا امروز را می توان در وجود همین مردان بزرگ از گذشته تاکنون جستجو کرد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انسان های عاشق دنیا را می سازند و انسان های عاقل از دنیا نفع می برند، گفت: در واقع این بزرگمردان و سرداران ایرانی انسان هایی عاشق بودند که وجود خود را برای مردم و کشورشان می خواسته اند و در پی نفع خود نبودند.
وی با اشاره به انسان‌های عاشقی که خود را وقف کشور کرده‌اند بیان داشت: خوشحالیم که اگر در زمان  بزرگمردان تاریخی  کشور حضور نداشتیم اما در زمان معاصر نیز افرادی از جنس این آدم های بزرگ را مشاهده کردیم که استواری میهن ما مدیون آنهاست.

 

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.