اصفهان شرق

طنین مرگ بر آمریکای ایران همیشه زنده می ماند

کدخبر: 4522
1392/08/10 در ساعت 15:00

1111111

به گزارش اصفهان شرق: نماز جمعه این هفته شهر نصرآباد جرقویه سفلی به امامت حجت الاسلام علیرضا فرهنگ برگزار شد.

امام جمعه در خطبه ی اول خود با توجه به هفته ی احیای امر به معروف و نهی از منکر به اصول مهم در تجلی زندگی بر اساس مکتب الهی با توجه به عاشورا اظهار داشت: سه اصل مهم در واقعه عاشورا، 1- عدالت محوری و دوری از ظلم و تجاوز به دیگران، 2- استقامت در هدف با توجه به مهم خواندن عمل و حفظ آن، 3- بی تفاوتی و بی توجه نبودن به گناه در محیط منزل و جامعه و تلاش برای حفظ خود و جامعه.

وی به جایگاه امر به معروف در قیام عاشورای امام حسین(ع) اشاره و گفت: در زمینه ی مهم خواندن امر به معروف همین برای ما کافی است که پیشوایمان در جهت حفظ این مهم اهل خودش را با خود به کربلا برد و در این رابطه به مراتب امر به معروف اشاره و مهمترین وظیفه در این راه را تذکر زبانی معرفی کرد.

امام جمعه در ادامه خطبه ها با توجه به در پیش بودن ماه محرم خطاب به هیئت های مذهبی افزود: از دهه اول محرم غافل نشوید و بدانید که شعار امام حسین(ع) اسلام بود و ما می بایست به احیای نماز، خصوصا نماز ظهر عاشورا بپردازیم. مداحان توجه داشته باشند که از روضه های معتبر در مراسم ها استفاده کنند.

وی گفت: عاشورا و مکتب امام حسین(ع) در ظاهر و باطن تعریف می شود. ظاهر را با سینه زنی و عزاداری حفظ می کنیم و باطن آن تربیت انسانهای عاشورایی در مکتب امامت با گفته های حکمت آمیز روحانیون در جلسات است.

خطبه دوم

حجت الاسلام فرهنگ در خطبه ی دوم به مناسبت های این هفته اشاره و بیان کرد: مناسبت مهم این هفته 13 آبان روز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام است و معنای مبارزه این می باشد که اگر استکبار بر علیه ارزش های الهی در هر جامعه قدم بر دارد همه ی ملت  در برابرش می ایستیم.

وی ادامه داد: طنین مرگ بر آمریکای ایران همیشه زنده می ماند و نباید محو شود زیرا دشمن هنوز دست از پلیدی بر نداشته است که ما از گفتن شعار مرگ بر آمریکا دست برداریم.
امام جمعه در پایان به مذاکرات ایران و آمریکا اشاره و افزود: جاده ی اعتماد سازی دو طرفه است و باید این را بدانیم که در مقابل یک قدم عقب رفتن ما در این مذاکرات آمریکا 10 قدم جلو می آید.

منبع: صاحب