سرویس: غیر تولیدی » نقلی 10:00 - جمعه 21 آذر 1393

استاندار اصفهان:

زرگرپور: دهیاران “کیف به دست” دیگران نباشند

استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه دهیاران در عین هم افزایی باید استقلال شغلی خود را حفظ کنند، گفت: دهیاران نباید “کیف به دست” افراد دیگر باشند!

به گزارش اصفهان شرق؛ رسول زرگرپور در دومین همایش مدیریت روستایی استان اصفهان اظهارکرد: در اوایل سال 1392، مقام معظم رهبری به روال سال‌های مختلف، شعار سال 92 را سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نامگذاری کردند و با توجه به مشکلاتی که وجود داشت فکر می‌کردیم که چگونه می‌توان حماسه سیاسی و اقتصادی را محقق کنیم.

وی افزود: در 24 خرداد سال 1392، حماسه سیاسی اتفاق افتاد و در آن زمان چند رجل سیاسی از طرف مقام معظم رهبری به انتخابات وارد شدند و با هم به رقابت پرداختند. مردم (رأی دهندگان) شعارها و درخواست‌های جدید را بیان کردند که با مطالبات قبلی متفاوت بود.

استاندار اصفهان اضافه کرد: در میدان رقابت کسی پیروز شد که شعارهایش به مطالبات مردم نزدیک‌تر بود و در خواست مردم این بود که از هرگونه افراط و تفریط در امور سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و … خسته شده‌اند و اعتدال را انتخاب کردند.

وی ادامه داد: در انتخابات سال 92 مردم می‌خواستند عقلانیت در همه امور کشور جاری و ساری شود و مردم شرایط اقتصادی به نفع آن‌ها تغییر کند. آن‌ها خواهان مردم سالاری دینی هستند که نخستین بار توسط مقام معظم رهبری مطرح شد.

کنترل تورم به این شکل در دنیا بی‌سابقه است

زرگرپور تصریح کرد: مردم با صدای بلند مطالبه می‌کردند که ما نمی‌خواهیم با چند کشور محدود به کشورهای آمریکای لاتین رابطه داشته باشیم. مردم می‌گفتند ما می‌خواهیم کشور با همه کشورها به صورت عزتمند رابطه برقرار کند و از انزوا گریزان هستیم.

وی خاطر نشان کرد: دولت زمانی که زمام امور را در دست گرفت، کشور با تورم حدود 45 درصد روبرو بود، نرخ بیکاری بالای 16 درصد بود. در سیاست خارجی تنها با چند کشور از آمریکای لاتین ارتباط داشتیم و مشکلات تحریم و … وجود داشت. دولت در مدت یک‌سال و نیم گذشته، با وجود زمان اندک، به موفقیت‌های بزرگی رسیده است.

استاندار اصفهان تاکید کرد: تورم به کمتر از 20 درصد رسیده و تا پایان سال به حدود 19 درصد خواهد رسد، کنترل تورم به این شکل در دنیا بی‌سابقه است. کنترل تورم از افزایش لجام گسیخته قیمت‌ها جلوگیری می‌کند و تاثیرات آن در بلندمدت مشخص خواهد شد. همچنین نرخ بیکاری به کمتر از 12 درصد رسیده و دولت تلاش می‌کند تا نرخ بیکاری را تک رقمی کند.

وی با بیان اینکه کشور با اکثر کشورهای دنیا ارتباط عزتمند برقرار کرده، افزود: بیش از 80 هیات عالی از کشورهای دنیا به اصفهان آمده‌اند. مذاکرات 5+1 نیز با توجه به خط قرمزهایی که مقام معظم رهبری مشخص کرده در حال پیگیری و پیشروی است.

زرگرپور با تاکید بر اینکه نظام تحول بهداشت از فعالیت‌های بزرگ دولت است، اظهار کرد: در حال حاضر شهرنشینان حداکثر 10 درصد هزینه‌ها را پرداخت می‌کنند. با اجرای نظام تحول بهداشتی در هر ۲۴ ساعت، ۲۰۰ میلیون تومان یارانه درمان در استان واریز می‌شود که 150 میلیون تومان مربوط به اصفهان است و 50 میلیون تومان آن به شهرستان کاشان اختصاص می‌یابد و تا پایان سال جاری مبلغ 64 میلیارد تومان برای یارانه بهداشت و درمان پرداخت خواهد شد.

46 دهیار استان اصفهان زن هستند

استاندار اصفهان با بیان اینکه مردم به درستی خواهان تغییر مسائل اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی به نفع خود هستند، گفت: بخشی از این مطالبات به مدیران باز می‌گردد، نیروهایی باید سرکار بیایند که سیاست‌های دولت را بهتر اجرا کنند. در اینجا بحث گرایش‌های سیاسی مطرح نیست بلکه بخشداران، دهیاران موظف هستند در جهت تحقق سیاست‌های دولت فعالیت کنند.

وی تصریح کرد: ما با همه اصولگراها و اصلاح طلب‌های معتدل همکاری می‌کنیم به شرطی که در جهت تحقق سیاست‌های دولت فعالیت کنند. اگر شما بخش داران و دهیاران مشاهده می‌کنید که فردی در مجموعه تحت نظارت شما هماهنگ با سیاست‌های دولت نیست در اسرع وقت شخص دیگری را جایگزین آن فرد کنید.

زرگرپور با بیان اینکه توسعه روستایی از اصول نظام و همچنین از اصول این دولت است، اضافه کرد: 85 درصد جمعیت استان اصفهان را شهرنشینان تشکیل می‌دهند و این میزان استان را به یک استان شهری تبدیل کرده اما با این حال باید تلاش کرد تا روستاییان اصفهان از روستاییان سایر استان‌ها جلوتر باشند که این‌گونه بوده و نیاز به پیشرفت بیشتر وجود دارد.

وی با اشاره به بیان اینکه 46 دهیار استان اصفهان زن هستند، تاکید کرد: استقلال، توسعه و امنیت غذایی کشور از مسیر روستاها می‌گذرد و باید توجه شود که نخستین سیاست دولت در کشور، استان، شهر و روستا، ایجاد ثبات، آرامش و امنیت است.

استاندار اصفهان، روستا را محل پاکی، صداقت و ایمان دانست و ادامه داد: اگر در روستایی اختلافاتی وجود دارد، اولویت دهیار آن روستا این است که آن اختلاف را برطرف کند. دهیار زمانی که ردای دهیاری را بر تن می‌کند باید از ردای سیاست خارج شود و تنها به خدمت کردن فکر کند. روستا محل سیاست بازی نیست.

ساخت و ساز در روستاها وضعیت خوبی ندارد

وی خاطرنشان کرد: شوراها، امام جمعه‌ها و نمایندگان ارکان‌های بسیار قابل اعتماد و احترام هستند و بخشداران و دهیاران باید با این افراد تعامل داشته باشند اما تعامل به معنی زیربلیط رفتن آن‌ها نیست. به معنی این نیست که هر کاری بخواهیم انجام دهیم باید از آن‌ها اجازه گرفته شود. اگر این افراد درخواستی داشتند که منطقی بود و در حوزه اختیارات نبود، نباید انجام گیرد.

وی با تاکید بر اینکه دهیاران در عین هم افزایی باید استقلال شغلی خود را حفظ کنند، گفت: دهیاران نباید “کیف به دست” افراد دیگر باشند!

زرگرپور به رعایت قانون و ضابطه که از اصول دولت تدبیر و امید است اشاره و اضافه کرد: دهیاران نیز به عنوان مدیران دولت در روستاها باید این اصل اساسی دولت را به دقت و حساسیت انجام دهند و هیچ فعالیتی نباید خارج از قانون و دستورالعمل انجام شود.

وی با اعتقاد بر اینکه ساخت و ساز در روستاها وضعیت خوبی ندارد، اظهارکرد: متاسفانه برخی افراد، منابعی دریافت می‌کنند و در عوض مجوزهای غیرقانونی می‌دهند و خلاف قانون را انجام می‌دهد در صورتی که در استان اصفهان چنین قضایایی مشاهده شود، نخستین مدعی من استاندار خواهم بود. بافت و چهارچوب روستا باید حفظ شود.

استاندار اصفهان گفت: نظارت بر دستگاه‌های اجرایی در داخل روستاها نیز باید توسط دهیاران انجام گیرد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.