سرویس: غیر تولیدی » نقلی 14:05 - جمعه 21 آذر 1393

مسئول آزمایشگاه هوای محیط زیست اصفهان:

غلظت آلاینده‌های جوی هوای اصفهان روند کاهشی دارد

مسئول آزمایشگاه هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: از ابتدای صبح امروز تاکنون نسبت به روز‌های گذشته با روند کاهش غلظت آلاینده‌های جوی در اصفهان روبه‌رو بوده‌ایم.

به گزارش اصفهان شرق؛ بابک صادقیان با اشاره به وضعیت آلاینده‌های جوی اظهار کرد: اصفهان در روز‌های گذشته با افزایش آلاینده‌های جوی مواجه شده و شاخص آلودگی هوای اصفهان در روز گذشته به عدد 199 رسیده بود.

وی با بیان اینکه اصفهان در روز گذشته سخت‌ترین روز را از نظر میزان آلاینده‌های جوی پشت سر گذاشت، اضافه کرد: شرایط جوی هوای اصفهان در روز گذشته به مرز هشدار رسید و وجود آلاینده‌های جوی در اصفهان به وضوح قابل مشاهده بود.

مسئول آزمایشگاه هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با تاکید بر اینکه امروز نیز همچنان هوای اصفهان در شرایط هشدار قرار دارد، تصریح کرد: اما از ابتدای صبح امروز تاکنون نسبت به روز‌های گذشته با روند کاهش غلظت آلاینده‌های جوی در اصفهان مواجه شده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه امروز شاخص آلودگی هوای اصفهان به عدد 160 رسیده است، ادامه داد: در حال حاضر با وجود کاهش غلظت آلاینده‌ها اما هوای اصفهان همچنان در مرز هشدار قرار دارد و پیش‌بینی می‌کنیم که تا ظهر امروز شاخص آلاینده‌های جوی هوای اصفهان به زیر عدد 150 برسد.

صادقیان با بیان اینکه پیش‌بینی می‌‌کنیم که فردا نیز با افزایش آلاینده‌های جوی مواجه هستیم، تاکید کرد: اینورژن و وارونگی دما در اصفهان ادامه دارد و امیدواریم که با کاهش فعالیت خودرو‌های شخصی در اصفهان با روند رو به رشد آلاینده‌های جوی مواجه نشویم.

طی روز‌های گذشته اداره کل محیط زیست استان بر اساس آمار هوا‌شناسی اعلام کرد که هوای اصفهان در روز‌های دو‌شنبه، سه‌شنبه و چهار‌شنبه هفته جاری با موجی از آلاینده‌های جوی مواجه است و این آلاینده‌ها به مرور زمان تا پایان روز چهار‌شنبه برطرف می‌شود اما شرایط دیگری برای اصفهان رقم خورد که یک بی‌اعتماد‌سازی به محیط زیست بین مردم ایجاد شد، هوای اصفهان در روز گذشته در سخت‌ترین شرایط قرار داشت به صورتی که ذرات آلاینده‌های جوی در سطح شهر با چشم قابل مشاهده بود.

انتهای پیام

منبع:فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.