سرویس: غیر تولیدی » نقلی 07:00 - جمعه 21 آذر 1393

استاندار اصفهان:

۱۳۴ هزار بی‌سواد اصفهان شناسایی می‌شوند

استاندار اصفهان با بیان اینکه ۱۳۴ هزار بی‌سواد در اصفهان وجود دارد، گفت: شناسایی این افراد نخستین گام برای زیر‌پوشش آموزش قرار گرفتن بوده و متاسفانه کار مشکلی است زیرا این افراد، بیسوادی خود را بروز نمی‌دهند.

به گزارش اصفهان شرق؛ رسول زرگرپور در جلسه ستاد راهبردی سوادآموزی استان اصفهان با اشاره به اهمیت ریشه‌کن کردن بی‌سوادی در استان اصفهان،‌ اظهار داشت: یکی از اهداف اساسی و از سیاست‌های مهم دولت تدبیر و امید ریشه‌کن کردن بی‌سوادی در کشور است.

وی افزود:‌ ریشه‌کن کردن بی‌سوادی در کشور همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده و در همین راستا فرآیندی در قالب 2 برنامه پیش‌بینی شده است.

استاندار اصفهان بیان کرد: برنامه سوادآموزی به اولیای بی‌سواد دانش‌آموزان و انسداد موانع کودکان لازم‌التعلیم 6 تا 12 سال،‌ 2 برنامه فرآیند ریشه‌کن کردن بی‌سوادی بوده که توسط ستاد راهبردی سوادآموزی روند و پیشرفت آن بررسی می‌شود.

وی با بیان اینکه 134 هزار بی‌سواد در استان اصفهان وجود دارد، تصریح کرد: شناسایی این افراد نخستین گام برای زیرپوشش آموزش قرار گرفتن بوده و متاسفانه کار مشکلی است، زیرا این افراد، بی‌سوادی خود را بروز نمی‌دهند.

10 درصد بی‌سوادان استان اصفهان شناسائی شده‌اند

زرگرپور تصریح کرد: تا‌کنون حدود 12 هزار نفر این افراد یعنی نزدیک به 10 درصد شناسایی و زیرپوشش برنامه‌های آموزشی قرار گرفته‌اند.

وی پیشرفت 30 درصدی برنامه‌های در‌حال اجرا را مثبت قلمداد کرد و گفت: آنچه که اهمیت دارد، شناسایی 122 هزار نفر بی‌سواد مابقی از طرق مختلف، و قرار‌گرفتن آنان در قالب 2 برنامه مذکور است.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم روزی برسد که حتی یک نفر بی‌سواد نیز در استان وجود نداشته باشد و تحقق این مهم مستلزم همکاری و همراهی بیشتر دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی مثل فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها است.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه بخش قابل‌توجهی از افراد بی‌سواد در زندان‌ها بسر برده و همچنین افراد تحصیل کرده‌ای نیز در زندان‌‌ها هستند، باید برنامه‌ریزی شود که افراد تحصیل‌کرده در قبال سوادآموزی به افراد بی‌سواد از برنامه‌های حمایتی و تشویقی بهره‌مند شوند.

زرگرپور درباره اعتبارات باسواد کردن افراد بی‌سواد، افزود: در بخش مربوط به اولیای بی‌سواد دانش‌آموزان مشکل اعتباری وجود نداشته، ولی در بخش انسداد موانع دانش‌آموزان لازم‌التعلیم نیاز به اعتبار بیشتری است.

وی با بیان اینکه سعی کرده اعتبار مورد‌نیاز را تامین کنیم، بیان کرد: در این برنامه مهم و اساسی مسائل مالی در رده آخر قرار داشته و معضل و چالش اصلی شناسایی افراد بی‌سواد است.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.