سرویس: تولیدی » گفتگوی تلفنی 00:43 - پنجشنبه 20 آذر 1393

شهردار شهر ورزنه:

اجتماع بزرگ اربعین شهر ورزنه مانور بزرگ عبادی است

شهردار ورزنه با اشاره به اجتماع بزرگ اربعین در شهر ورزنه گفت: برگزاری مراسم مذهبی و دینی در ترویج و گسترش فرهنگ اسلامی در سطح جامعه نقش بسزایی دارد.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق از ورزنه، در آستانه ی اربعین حسینی شاهد حضور بیش از 30 هزار نفر از عاشقان سالار شهیدان به شهر شهید پرور ورزنه می باشیم.
اجتماعی از جنس معرفت به ارباب و عشق به معنویت محرم و صفر که قلب هر عاشق شرق اصفهانی را به تپش وا می دارد.
به همین مناسبت حسنعلی قطبی ورزنه خبرنگار اصفهان شرق در گفتگو با شهردار ورزنه از ابعاد اثرگذاری این رویداد مهم در شرق اصفهان پرسید.
علی عطایی در پاسخ به این سوال که تاثیر تجمعات مذهبی را در نشان دادن بخش از لحاظ ابعاد سیاسی، معنوی چگونه ارزیابی می کنید، اظهار داشت: اربعین مقصدی برای مبدأ پس از چهل روز دلدادگی، چهل روز آوارگی، چهل روز جدایی و فرصتی برای کمال است.اربعین رجوعی دوباره به محرم است و بازگشتی دوباره به عاشورا – چهل روز است که روی زخم های عمیق عاشورا مرهم می گذاریم. هر سال هم همین کار را ادامه می دهیم. زخم عاشورا همیشه تازه است و با رسیدن اربعین، تازه تر می شود. آری اربعین فرصتی برای تجدید پیمان و زنده نگه داشتن یاد و اهداف قیام عاشورا و اعلام وحدت و همبستگی و یاری کردن این قیام است.
این تجمع به‌عنوان یک مانور بزرگ سیاسی، عبادی می‌تواند برنامه‌ریزی‌ها و توطئه‌های دشمنان اسلام را خنثی و آن‌هارااز دست‌ یابی به اهداف خود که همانا ایجاد تفرقه در بین امت اسلام و کم‌ارزش کردن مبانی وارزش‌های دینی و مذهبی است ناامید ومأیوس کند.
شهردار ورزنه با در نظر گرفتن ضعف ها و قوت ها و با شعار لبیک یا حسین(ع) در روز اربعین گفت: با نوای لبیک یا حسین(ع) خود این پیمان را محکم تر و همزمان با اربعین حسینی واربعین دو شهید گمنام شهر ورزنه با آرمان های شهدای دشت کربلا و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی ) تجدید پیمان کرده تا خاری در چشم دشمنان اسلام و ایران عزیز و الگویی جاویدان برای دیگران باشد.
وی با توجه به اهداف پیش روی این مراسم خاطر نشان کرد: اجتماع بزرگ اربعین به عنوان بزرگترین اجتماع مسلمانان، پیام وحدت،اتحاد وعشق خاندان رسالت را برای جهان و پیام مقاومت و یکپارچگی مردم را در خصوص اعتقاداتشان برای تروریست‌هادارد و همچنین برگزاری مراسم مذهبی و دینی در ترویج و گسترش فرهنگ اسلامی در سطح جامعه نقش بسزایی دارد.

Untitled78575

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.