سرویس: غیر تولیدی » نقلی 16:00 - پنجشنبه 20 آذر 1393

استاندار اصفهان:

روزانه 200 میلیون تومان یارانه در بخش بهداشت و درمان استان هزینه می‌شود

استاندار اصفهان با بیان اینکه روزانه مبلغ 200 میلیون تومان یارانه در بخش بهداشت و درمان استان هزینه می‌شود، گفت: تا پایان سال، 64 میلیارد تومان دیگر به‌حساب استان واریز می‌شود.

به گزارش اصفهان شرق؛ رسول زرگرپور در دومین همایش مدیریت روستایی استان اصفهان با بیان اینکه با گذشت 15 ماه بیش از 80 هیئت سیاسی خارجی به اصفهان سفر کرده‌اند، اظهار کرد: رفت‌ و آمد گردشگران خارجی در اصفهان 2.5 برابر گذشته شده است به‌نحوی‌ که با مشکل کمبود زیرساخت در استان مواجه شده‌ایم.

وی در ارتباط با سایر مسائل دولت به بحث نظام تحول بهداشت و درمان اشاره کرد و افزود: یکی از کارهای بزرگ دولت که نتیجه بسیار خوبی در برداشته است، همین مسئله توجه به بهداشت است که تا پیش‌ توجه به این امر از مردم 80 درصد هزینه‌های درمانی را خود را پرداخت می‌‌کردند، اما اکنون فقط پنج درصد از هزینه‌ها را پرداخت می‌کنند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه روزانه مبلغ 200 میلیون تومان یارانه در بخش بهداشت و درمان استان هزینه می‌شود، بیان کرد: 150 میلیون تومان این یارانه مربوط به اصفهان و 50 میلیون برای کاشان است که تا پایان سال 64 میلیارد تومان دیگر به‌حساب استان واریز می‌شود.

وی بابیان اینکه شهرهای زیر 20 هزار نفر تحت پوشش این طرح قرار دارند،افزود: آنچه اهمیت دارد این است که مردم بعد از رأی دادن به‌درستی خواهان تغییر فضای فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و سیاسی جامعه بر اساس رأی خود هستند.

*مسئولی که در دولت فعلی کار می‌کند اما دولت را قبول ندارد باید کنار رود

وی در بخشی از صحبت‌های خود اظهار کرد: مسئولان روستا و نیز شهرستان‌ها جایگزین مدیران ارشد دولت هستند و باید سیاست‌های دولتی که با آن کار می‌کنند را قبول داشته و مبلغ و مبشر دولت باشند.

زرگرپور تأکید کرد: چنانکه مسئولی در روستاها و شهرستان‌ها در مسند کار اجرایی است اما سیاست‌های دولت را قبول ندارد و کارشکنی می‌کند باید کنار و فضای کار را برای فردی که دولت را قبول آماده کنند.

وی بابیان اینکه آنچه اهمیت دارد اجرای کار در قالب سیاست‌های این دولت است، گفت: تمامی مسئولان استان موظف هستند در حد بضاعت در جهت نقش سیاست‌ها پیش بروند.

*با همه جناح‌های سیاسی اعتدال‌گرا کار می‌کنیم

زرگر پور خطاب به حضار در همایش مدیریت روستایی استان اصفهان تأکید کرد: در مسندهای منصوب به دولت جای سیاسی‌کاری نیست و اگر کسی مبلغ سیاست دولت فعلی نیست بهتر است که جای خود را به کسی بدهد که قبول دارد.

وی اضافه کرد: این سیستم یک دولت کارآمد و کارا است و اگر موردی هست که کسی هماهنگ نیست اعلام کنید تا فکر جدید هماهنگ را انتخاب کنیم.

استاندار اصفهان با بیان اینکه با همه اصولگراهای معتدل و همه اصلاح‌طلبان معتدل و همه نیروهای مستقل سیاسی‌ کار می‌کنیم گفت:‌ البته به این شرط که در راستای سیاست‌های دولت فعلی و مبلغ و مبشر باشند.

وی تصریح کرد: توسعه روستایی یکی از اصول دولت و تأکید مؤکد آن بر توسعه روستایی است که تحقق آن توسط دهیاران و بخشداران در استان محقق می‌شود.

زرگرپور با بیان اینکه در استان اصفهان 85 درصد شهرنشین داریم، افزود: باید 15 درصد جمعیت روستایی در یک استان بزرگ با این ظرفیت را تقویت کرد.

*دهیاران خود نباید عامل اختلاف باشند

وی با تأکید به توسعه روستایی و همفکر بودن رئیس شوراها با اعضای شورای اسلامی روستاها، اظهار کرد: بسیاری از مسائل توسعه‌ای و امنیت غذایی از مسیر روستایی می‌گذرد و به همین دلیل نخستین سیاست دولت ایجاد ثبات و آرامش و امنیت در روستاها است.

استاندار اصفهان تأکید کرد: در روستاها دهیاران نباید خود عامل اختلاف باشند و بلکه باید اختلافات روستایی را حل کنند و امنیت پایدار را در روستاها برقرار نمایند.

وی با بیان اینکه هرکدام از ما دارای گرایش و فعالیت سیاسی خاص خود را دنبال می‌کنیم، افزود: دهیاران وقتی ردای خدمت به تن کردند باید خادم مردم باشند و ردای سیاسی را از تن به در کنند.

زرگرپور با تأکید به اینکه دولت محل پاکی و صداقت است، بیان کرد، روستاها محل سیاسی‌بازی نیست و اجازه ندهید که روستاها به این ویروس دچار شود.

*شانیت شغلی دهیاران باید حفظ شود

وی با تأکید به اینکه برخی از دهیاران با سیستم کدخدایی مردم  را هدایت می‌کنند، افزود: سیستم کدخدایی‌منشی تمام‌ شده است و باید خدمتگزار مردم بود.

استاندار اصفهان به اشاره به اینکه هر دهیار و یا بخشدار باید شانیت آن شغل چه در مقابل نمایندگان مجلس چه در مقابل ائمه جمعه حفظ شود، گفت: تمامی این افراد قابل‌ احترام هستند اما نباید تحت نفوذ قرار گرفت بلکه باید فقط همکاری و تعامل کرد.

وی خطاب به بخشداران گفت: باید استقلال شغلی خود را حفظ کنید چراکه شما مدیران ارشد نظام در حوزه مدیریت خود هستید.

زرگرپور اضافه کرد: اصل دولت یازدهم بر اساس رعایت قانون و ضوابط است و ما نمی‌گوییم که این دولت، دولت پاک است اما تأکید رئیس‌جمهور بر این است که رعایت قوانین و ضوابط رعایت بشود.

انتهای پیام

منبع:مهر

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.