سرویس: غیر تولیدی » نقلی 15:00 - پنجشنبه 20 آذر 1393

استاندار اصفهان:

برخورد جدی با قاچاق کالا در شریان‌های اصلی اصفهان صورت می‌گیرد

استاندار اصفهان گفت: با توجه به اینکه کالای قاچاق هم اقتصاد و هم تولید را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد، مبارزه و برخورد جدی با آن حائز اهمیت بوده و این برخورد در شریان‌های اصلی استان اصفهان صورت می‌گیرد.

به گزارش اصفهان شرق؛ رسول زرگرپور در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از ستادهای بسیار مهم کشور بوده، اظهار داشت: مقام معظم رهبری بر جدی‌گرفتن این ستاد تاکید داشته‌اند و  در همین راستا باید مسئولان این ستاد دقت لازم را بر پیگیری کارها و همچنین سلامت همکارانی که در این رابطه فعالیت می‌کنند، داشته باشند.

وی با اشاره به اهمیت توجه به موضوع قاچاق در استان اصفهان بیان کرد: با توجه به اینکه استان اصفهان در مسیر اصلی شریان‌های شمالی، جنوبی و غربی کشور قرار گرفته، 40 درصد بارهای حیاتی کشور و 20 درصد مسافران از این استان عبور کرده، به همین دلیل کنترل قاچاق و مباحث مربوط به آن در استان اصفهان جایگاه ویژه‌ای دارد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه طرح سراسری و مهمی در سطح کشور به‌عنوان طرح کنترل ناوگان حمل و نقل با استفاده از اطلاعات دوربین‌ها، طراحی شده که می‌تواند بسیار مفید باشد، گفت: این طرح قرار بود به‌صورت پایلوت در 2 محور تهران‌-‌ خوزستان و تهران-‌ بندرعباس اجرا شود و یکی از فواید این طرح این بوده که با انجام پایش تصویری امکان مطلع شدن از اینکه آیا این بار قاچاق بوده یا نه فراهم می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان‌های نائین، اردستان و کاشان از استان اصفهان، در بخشی از محور تهران- بندرعباس واقع شده که باید نسبت به تجهیز این بخش‌ها برای اجرای طرح اقدام کنیم. همچنین پلیس‌راه و حمل و نقل پایانه‌ای باید برای اجرای این طرح آماده باشند و تجهیزات و زیرساخت‌های لازم را فراهم کنند.

زرگرپور با اشاره به اینکه ابعاد مختلف این طرح در جلسه گذشته با حضور مسئولان مطرح شد، افزود: تصمیمی مبنی بر آماده‌سازی امکانات و تجهیزات در 15 روز برای پیوستن به این طرح گرفته شد.

وی با ابراز تاسف از افزایش پرونده‌های مربوط به قاچاق کالا بر‌اساس گزارش رئیس سازمان تعزیرات، بیان کرد: باید به‌صورت جدی با این مسئله برخورد شود زیرا  کالای قاچاق کالایی است که اقتصاد و تولید را مورد هجمه و فشار قرار داده، و به فرمایش مقام معظم رهبری باید با آن برخورد جدی صورت پذیرد.

استاندار اصفهان گفت: امیدوار هستیم که طرح کنترل جامع در ناوگان حمل و نقل کشور پیاده شده و بستر کاملی را برای مبارزه با کالاهای قاچاق و نظارت بر مسیرهای عبوری این کالاها فراهم آورد.

454 شرکت حمل و نقل کالا در استان اصفهان فعالیت کرده که به‌صورت آنلاین اقدام به صدور بارنامه کرده و و اصفهان در این زمینه دارای رتبه نخست کشور است.

در راستای شفاف‌سازی، سرعت و ایجاد پل ارتباطی، از دی‌ماه سال 1392 راه‌نامه حمل و نقل بین‌المللی صادر شده، و در 6 ماهه نخست امسال نیز، 19 میلیون تردد وسیله نقلیه و 7.5 میلیون تردد وسایل نقلیه سنگین در جاده‌های استان اصفهان  صورت پذیرفته است.

در این جلسه گزارشی از نصب دوربین‌های کنترل سرعت و تردد‌شمار و باسکول‌های موجود در محورهای اصلی استان ارائه، و تصمیات لازم اتخاذ شد.

انتهای پیام/

 منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.