سرویس: غیر تولیدی » نقلی 14:00 - پنجشنبه 20 آذر 1393

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان:

رتبه سوم کشور از نظر تعداد امامزاده‌ها به اصفهان اختصاص دارد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: استان اصفهان دارای 718 امامزاده است که این استان از این نظر رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش اصفهان شرق؛ حجت‌الاسلام رضا صادقی در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی با بیان اینکه 27 ماه صفر به‌عنوان روز وقف به‌عنوان سنت حسنه الهی است، اضافه کرد: جوانان، نو‌جوانان و مردم باید از معنویت بقاع متبرکه و امامزاده‌ها استفاده کنند و از برکات و خیرات این اماکن بهره‌مند شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با تأکید بر اینکه هر کشوری قوانینی را برای نظام خود وضع کرده است که تمام افراد باید تابع قوانین و مقررات وضع‌شده باشند، تصریح کرد: اوقاف و امور خیریه بر اساس قانون دو وظیفه مهم را به عهده دارد.

وی با اشاره به اینکه اداره و مدیریت موقوفات سراسر کشور یکی از وظایف تعیین‌ شده برای مجموعه اوقاف و امور خیریه است، ادامه داد: اداره اماکن متبرکه، مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و به‌ویژه امامزاده‌ها و بقاع متبرکه از وظایف این مجموعه است.

صادقی با بیان اینکه در کشور تنها چهار مکان مقدس وجود دارد که آستان نامیده شده و تولیت آن‌ها به‌صورت مستقیم از سوی رهبر معظم انقلاب تعیین‌ شده است، تأکید کرد: آستان آقا علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع)، حضرت معصومه (س)، حرم شاه عبد‌‌العظیم (ع) و حرم احمد بن موسی شاه‌چراغ (ع) چهار مکان مقدسی هستند که ‌آستان نامیده شده‌اند.

وی افزود: استان اصفهان دارای 718 امامزاده است که این استان از این نظر رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به اینکه امامزاده جعفر شاه‌کرم یکی از امامزاده‌های مهم اصفهان است که در کنار فرودگاه و محل رفت‌ و آمد مردم بسیاری قرار دارد، گفت: درصد بیشتری از امامزادگان موجود در کشور دارای شجره‌نامه نیستند اما تمام این امامزاده‌ها مقدس هستند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند؛ که بقاع متبرکه باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند، اظهار کرد: ما اقدامات بسیاری را در استان در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی انجام داده‌ایم.

انتهای پیام

منبع:فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.