سرویس: غیر تولیدی » نقلی 13:00 - پنجشنبه 20 آذر 1393

امام جمعه اصفهان:

تفکراتی مثل داعش به دلیل جدایی حکومت‌ها از روحانیت ایجاد شد

امام جمعه اصفهان گفت: تشکیل گروهک‌های تکفیری و گروهک‌هایی مانند داعش، سرانجام حکومت‌هایی است که از روحانیت فاصله گرفته‌اند و بین روحانیون و جامعه نباید فاصله‌ای ایجاد شود.

به گزارش اصفهان شرق؛ آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در مراسم نکوداشت آیت‌الله سید کمال فقیه ایمانی در اصفهان با اشاره به نقش گسترده علما در سطح جوامع مختلف اظهار داشت: روحانیت نقش راهنما را در سطح جوامع مختلف دارند و اگر آن‌ها در جامعه حضور نداشته باشند، جامعه به سوی بیراهه حرکت کرده و از مسیر الهی خارج می‌شود.

وی با اشاره به نقش بزرگ آیت‌الله سید کمال فقیه ایمانی در هدایت جامعه افزود: ایشان از گذشته بسیار دور یعنی از همان زمان نوجوانی در خدمت خلق بودند و از همین رو ما سعی داشتیم در یک مدت زمان کافی و با دید بلند به زندگی وی، این مراسم را برگزار کنیم اما با توجه به اینکه ایشان یکی از پژوهشگران بزرگ جامعه به شمار می‌رود، خواستیم که مراسم در این روز برگزار شود.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به تأثیرات قابل توجه علما در جامعه خاطرنشان کرد: علما همانند ستاره‌ای در عالم بشریت هستند و از همین رو ما باید از وجود آن‌ها در تاریکی‌ها استفاده کنیم تا دچار مشکلات زمانه خود نشویم. یک عالم دینی این توانایی را دارد که جامعه را از مشکلات دور کرده و همانند راهنما بین مردم حضور داشته باشد.

وی گفت: قرآن نقش داروخانه‌ای را دارد که می‌تواند انسان‌ها را با دارو‌هایش نجات داده و از مشکلات دور سازد، از همین رو یک راهنما نیاز است تا بتواند این مفاهیم را انتقال داده و با الهام گرفتن از آیات، دردهای جامعه را درمان کرده و مشکلات را بر طرف سازد. یک عالم دینی مثل دکتر می‌تواند انسان را برای استفاده از داروها راهنمایی کند.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه تشکیل گروهک‌های تکفیری داعش به خاطر دوری از علما بوده، بیان کرد: داعشی‌ها با استفاده از نام خدا، علیه خدا کار کرده و سبب ضربه زدن به نام اسلام و مسلمانان شده‌اند اما باید تاکید کرد که دلیل به بیراهه رفتن این افراد، جدایی و دوری آنها از علما و روحانیت است.

وی با اشاره به نقش روحانیون در 8 سال دفاع مقدس، افزود: در 8 سال دفاع مقدس، روحانیان نشان دادند که در جهاد هم کوتاهی نکرده و پا به میدان می‌گذارند. از شهر اصفهان در آن‌ سال‌ها بیش از 3 هزار روحانی به جبهه‌های جنگ اعزام شدند که  700 نفر از آن‌ها به شهادت رسیدند و این افتخار بزرگی برای روحانیت استان اصفهان است.

امام جمعه اصفهان با اشاره به شخصیت بزرگ آیت‌الله فقیه ایمانی افزود: ایشان اقدامات گسترده‌ای در راستای مباحث پژوهشی انجام داده و سبب هدایت افراد زیادی شدند و از همین رو سبب افتخار علما هستند؛ حضرت آیت‌الله فقیه ایمانی برای دسترسی هر چه راحت‌تر خارجیان به قرآن، تفاسیری را ترجمه کرده و به این کشورها ارسال کردند.

انتهای پیام/

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.