اصفهان شرق

پلیس اصفهان در زمینه علمی و فناوری باید تقویت شود

کدخبر: 45071
1393/09/20 در ساعت 13:00

به گزارش اصفهان شرق؛ رسول زرگر‌پور در حاشیه بازدید از غرفه دفتر تحقیقات کاربردی در آئین افتتاحیه دهمین نمایشگاه پ‍ژوهش و فناوری استان اصفهان با اشاره به اهمیت توجه به مسئله امنیت به عنوان یک موضوع بسیار مهم اظهار داشت: امنیت امروز یک مقوله بسیار پیچیده و چند وجهی بوده و به‌طور قطع، بدون پرداختن به مقوله‌های پژوهشی امکان برقراری آن وجود ندارد.

وی با اشاره به ورود نیروی انتظامی به حوزه دانش نرم‌افزاری افزود: امروز خوشبختانه نیروی انتظامی پیش از اینکه به مسائل سخت‌افزاری بپردازد، به توسعه مسائل نرم‌افزاری برای اجرای ماموریت‌های خود توجه داشته و امروز شاهد هستیم که عمده پیشرفت‌هایی که این نیرو در سال‌های اخیر به‌دست آورده نیز به‌خاطر در ‌پیش‌گرفتن همین رویکرد است.

استاندار اصفهان به پیچیدگی، تنوع و ابعاد مختلف مسائل امنیتی در عصر حاضر اشاره و بیان کرد: امروز تامین امنیت مطلوب، نیازمند تسلط نیروی انتظامی بر سلاح علم و فناوری و دانش و پژوهش است.

وی با توصیه‌ای به محققان و پژوهشگران استان برای همکاری با نیروی انتظامی تصریح کرد: امروز نیروی انتظامی نیاز دارد که محققان و پژوهشگران به آن کمک کرده و این نیرو از ایده‌ها و نظریات آنها استفاده کند.

زرگرپور گفت: در طول یک‌سال گذشته با وجود فراز و نشیب‌هایی که داشتیم از نظر مسائل امنیتی وضعیت بسیار مناسبی در استان برقرار بوده و این نشان‌دهنده حضور قوی نیروی انتظامی استان در زمینه علمی و فناوری است.

وی با بیان اینکه حوزه مسائل امنیتی امروز وارد بحث‌های پیچده و جدیدی از جمله فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی شده، خاطرنشان کرد: امروز استان اصفهان دومین استان دانشگاهی و نخبه‌خیز کشور بوده و پژوهشگران و اساتید دانشگاه‌ها می‌توانند در زمینه راه‌های مقابله با جرائم جدید با این نیرو همکاری و در تامین امنیت مطلوب و پایدار استان سهیم باشند.

در این آئین با حضور استاندار اصفهان از اختراع دوربین پلاک‌خوان موتورسیکلت که برای نخستین‌بار در کشور توسط یکی از پرسنل راهنمایی و رانندگی استان طراحی و تولید شده، و هم‌اکنون در یکی از بزرگراه‌های شهر اصفهان از آن بهره‌برداری می‌شود، نیز رونمایی شد.

انتهای پیام/

 منبع:تسنیم