سرویس: غیر تولیدی » نقلی 13:00 - پنجشنبه 20 آذر 1393

استاندار اصفهان:

پلیس اصفهان در زمینه علمی و فناوری باید تقویت شود

استاندار اصفهان گفت: تامین امنیت مطلوب نیازمند تسلط نیروی انتظامی بر سلاح علم و فناوری و دانش و پژوهش بوده و پلیس اصفهان در زمینه علمی و فناوری باید تقویت شود تا مشکلات امنیتی استان به کمترین میزان خود برسد.

به گزارش اصفهان شرق؛ رسول زرگر‌پور در حاشیه بازدید از غرفه دفتر تحقیقات کاربردی در آئین افتتاحیه دهمین نمایشگاه پ‍ژوهش و فناوری استان اصفهان با اشاره به اهمیت توجه به مسئله امنیت به عنوان یک موضوع بسیار مهم اظهار داشت: امنیت امروز یک مقوله بسیار پیچیده و چند وجهی بوده و به‌طور قطع، بدون پرداختن به مقوله‌های پژوهشی امکان برقراری آن وجود ندارد.

وی با اشاره به ورود نیروی انتظامی به حوزه دانش نرم‌افزاری افزود: امروز خوشبختانه نیروی انتظامی پیش از اینکه به مسائل سخت‌افزاری بپردازد، به توسعه مسائل نرم‌افزاری برای اجرای ماموریت‌های خود توجه داشته و امروز شاهد هستیم که عمده پیشرفت‌هایی که این نیرو در سال‌های اخیر به‌دست آورده نیز به‌خاطر در ‌پیش‌گرفتن همین رویکرد است.

استاندار اصفهان به پیچیدگی، تنوع و ابعاد مختلف مسائل امنیتی در عصر حاضر اشاره و بیان کرد: امروز تامین امنیت مطلوب، نیازمند تسلط نیروی انتظامی بر سلاح علم و فناوری و دانش و پژوهش است.

وی با توصیه‌ای به محققان و پژوهشگران استان برای همکاری با نیروی انتظامی تصریح کرد: امروز نیروی انتظامی نیاز دارد که محققان و پژوهشگران به آن کمک کرده و این نیرو از ایده‌ها و نظریات آنها استفاده کند.

زرگرپور گفت: در طول یک‌سال گذشته با وجود فراز و نشیب‌هایی که داشتیم از نظر مسائل امنیتی وضعیت بسیار مناسبی در استان برقرار بوده و این نشان‌دهنده حضور قوی نیروی انتظامی استان در زمینه علمی و فناوری است.

وی با بیان اینکه حوزه مسائل امنیتی امروز وارد بحث‌های پیچده و جدیدی از جمله فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی شده، خاطرنشان کرد: امروز استان اصفهان دومین استان دانشگاهی و نخبه‌خیز کشور بوده و پژوهشگران و اساتید دانشگاه‌ها می‌توانند در زمینه راه‌های مقابله با جرائم جدید با این نیرو همکاری و در تامین امنیت مطلوب و پایدار استان سهیم باشند.

در این آئین با حضور استاندار اصفهان از اختراع دوربین پلاک‌خوان موتورسیکلت که برای نخستین‌بار در کشور توسط یکی از پرسنل راهنمایی و رانندگی استان طراحی و تولید شده، و هم‌اکنون در یکی از بزرگراه‌های شهر اصفهان از آن بهره‌برداری می‌شود، نیز رونمایی شد.

انتهای پیام/

 منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.