سرویس: غیر تولیدی » نقلی 10:00 - پنجشنبه 20 آذر 1393

معاون ‌استاندار اصفهان:

۱۵ درصد از جمعیت استان اصفهان «روستانشین» هستند

معاون ‌استاندار اصفهان با بیان اینکه بستر توسعه‌ای در کشور از روستاها آغاز می‌شود، گفت: ‌۱۵ درصد از جمعیت استان اصفهان «روستانشین» هستند.

به گزارش اصفهان شرق؛ محمدعلی طرفه در دومین همایش “مدیریت روستایی استان اصفهان” توسعه روستایی را یکی از مولفه‌های اثرگذار در پیشرفت کشور دانست و اظهار داشت: در حالی که متوسط روستایی کشور 25 درصد بوده، در استان اصفهان 15 درصد از جمعیت، روستانشین هستند.

وی با بیان اینکه بستر توسعه‌ای در کشور از روستاها شروع می‌شود، خاطرنشان کرد: استفاده از اعتبارات تملک دارایی که در اختیار روستاهای استان قرار گرفته، با سهم تخصیصی پایان سال بالغ بر 100 میلیارد تومان بوده و افزایش چشم‌گیری نسبت به سال 92 دارد.

معاون عمرانی استاندار اصفهان افزود: اعتبار تملک دارایی استان 250 میلیارد تومان برای 82 درصد جمعیت بوده اما رقمی بالغ بر 100 میلیارد تومان برای دهیاری‌ها و نزدیک به 18 درصد جمعیت پیش‌بینی شده و سرانه این بخش 1.5 برابر سایر بخش‌ها است.

طرفه با تاکید بر نقش آموزش به عنوان یکی از ارکان اشتغال و تولید بیان کرد: استفاده از تسهیلات و منابع مالی، استفاده از ردیف‌های بودجه‌ای، استفاده از سرمایه محل و استفاده از سرمایه‌گذارانی که به نحوی علاقه به مشارکت داشته، باید در دستور کار دهیاران قرار گیرد.

وی گفت: امیدواریم برای توسعه آب شرب روستایی، قانون مناسب به تصویب برسد و روستاهایی که امکان توسعه ندارند، با توسعه آب شهری تجهیز شوند.

معاون عمرانی استاندار اصفهان با تأکید بر لزوم رعایت انضباط مالی توسط دهیاران اظهار داشت: دهیاران در رابطه با تأمین اعتبارات پاسخگو هستند و هزینه کردن در زمان خودش از الزمات بودجه بوده و باید حسابرسی قانونی وجود داشته تا فعالیت‌ها در زمان خودش بهترین نتیجه را داشته باشد.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.