سرویس: غیر تولیدی » نقلی 09:00 - پنجشنبه 20 آذر 1393

مدیر عامل صندوق بیمه روستائیان:

۲۷ درصد از خانوارهای اصفهان زیر پوشش صندوق بیمه روستائیان هستند

مدیرعامل صندوق بیمه روستائیان، عشایر و کشاورزان گفت: در استان اصفهان از ۲۱۰ هزار خانوار، حدود ۶۰ هزار نفر یعنی ۲۷ درصد از خانوارهای استان زیر پوشش صندوق بیمه کشاورزان هستند.

به گزارش اصفهان شرق؛ محمدرضا رستمی در دومین همایش مدیریت روستایی استان اصفهان با بیان اینکه در زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صندوق‌های بیمه تامین اجتماعی و بازنشستگی فعالیت دارند، اظهار داشت: حدود 40 میلیون نفر در صندوق بیمه تأمین اجتماعی عضو هستند که بخشی از حق بیمه را بیمه شده، بخشی را کارفرما و بخشی را دولت می‌پردازد.

وی با بیان اینکه صندوق بازنشستگی کشور زیرمجموعه وزارت تعاون است، تصریح کرد: صندوق بازنشستگان فولاد و صندوق بیمه روستائیان، عشایر و کشاورزان نیز از زیر مجموعه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

مدیرعامل صندوق بیمه روستائیان، عشایر و کشاورزان افزود: صندوق بیمه روستائیان، عشایر و کشاورزان نوپا و جوان بوده و مطالعات آن از سال 83 آغاز شد این صندوق در سال 84 تأسیس شد و اکنون که 9 سال از عمر این صندوق گذشته نزدیک به یک میلیون و 250 هزار نفر بیمه شده دارد و کارگزاران ما شامل تعاونی‌ها و دهیاری‌ها هستند.

وی بیان کرد: در استان اصفهان در مجموع 204 کارگزار داشته که 169 مورد از آنها، تعاونی‌های دهیاری‌ها و بقیه دهیاری هستند و در استان اصفهان یک کارگزار عشایر نیز فعالیت می‌کند از 6 میلیون جامعه هدف در کشور در حال حاضر 25 درصد بیمه شده هستند و در استان اصفهان از 210 هزار خانوار هدف، حدود 60 هزار نفر یعنی 27 درصد را بیمه کردیم.

رستمی با بیان اینکه برای بیمه روستایی فرد باید بالای 18 سال سن داشته باشد، خاطرنشان کرد: در گذشته باید از شورای محل تأییدیه گرفته می‌شد اما اکنون تنها اقرار فرد برای سکونت در روستا کافی بوده و در این صندوق به ازای حق بیمه پرداختی، دولت 2 برابر به صندوق بیمه کمک کرده و تا کنون نیز مبالغ خوبی به بیمه کمک شده است.

وی گفت: مزایای این صندوق شامل مزایای پیری، از کارافتادگی و فوت است و ما پوشش‌ها و حمایت‌های اجتماعی را از سمت صدقه‌ای و پرداخت مستقیم به سمت پوشش بیمه‌ای می‌بریم.

مدیرعامل صندوق بیمه روستائیان، عشایر و کشاورزان خاطرنشان کرد: استان اصفهان هزار و  320 پرونده  مستمری بگیر فوتی و 35 پرونده مستمری بگیر از کارافتادگی داشته و این استان رتبه ششم را به لحاظ این نوع پوشش بیمه‌ای دارد.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.