سرویس: غیر تولیدی » نقلی 08:00 - پنجشنبه 20 آذر 1393

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری اصفهان:

اشتغال مردم در روستاهای استان اصفهان تسهیل می‌شود

مدیرکل دفتر روستایی استانداری با اشاره به اهمیت تسهیل اشتغال در روستا اصفهان گفت: بر اساس سیاست‌های دولت، در صورتی که شغل‌های مناسب در روستاها ایجاد شود، دولت در این زمینه، ۳ برابر آورده مردم هزینه می‌کند.

به گزارش اصفهان شرق؛ عیسی بهمنی در دومین همایش مدیریت روستایی استان اصفهان با اعتقاد بر اینکه دولت روحانی به روستائیان توجه ویژه‌ای دارد، اظهار داشت: حداقل 8 سال بود که شوراها به فراموشی سپرده شده بود اما دولت تدبیر نخستین همایش خود را با شوراهای بخشی که خاص روستاها بوده را برگزار کرد.

وی بیان کرد: در پروژه‌هایی که توسط دیگر نهادها در روستا اجرا می‌شود، نقش نظارتی بخشداران و دهیاران به صورت کامل مشخص شده و نباید پروژه‌ای انجام شود، مگر اینکه در پایان کار تائیدیه بخش‌دار آن بخش و دهیاران روستا را داشته باشند و باید دهیاران تمام وقت، از نظر جایگاه شغلی و دستگاه اجرایی شدن تعیین تکلیف شده و بنابراین باید قوانین کشور در این مورد اصلاح شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری اصفهان با بیان اینکه دهیاران در مباحث کارشناسی سرآمد هستند، تصریح کرد: دهیاران پروژه‌های عمرانی را گاهی با قیمت پایین‌تر از شهرها برای ما فاکتور می‌کنند و این مسئله، توانایی آنها را نشان می‌دهد. برخی نمایندگان طرح توسعه روستائی را مطرح می‌کنند و دولت نیز به شوراها و دهیاری‌ها نگاه ویژه دارد.

وی خطاب به دهیاران خاطرنشان کرد: دهیاران بزرگترین اهرم به شمار می‌روند و کسی توان اجحاف در حق آنها را ندارد و اگر نمایندگان قانونی را برای تصویب جایگاه روستا و روستائی تصویب کنند، باید نسبت به این مسئله اعتراض کنند و به آن اگر گوش داده نشد، باید از اهرم تجمعی خود استفاده کنند.

بهمنی دهیاران را به رعایت حقوق شورا در بودجه توصیه کرد و افزود: 3 درصد هزینه‌ها باید در بخش آموزش و 6 درصد برای کمک به نهادها هزینه شده و 3 درصد نیز برای مباحث فرهنگی و اجتماعی در نظر گرفته شود و پیوست فرهنگی نیز باید در نظر گرفته شود و باید برنامه‌های مناسبی برای بحث‌های فرهنگی و اجتماعی اجرا شود.

وی با بیان اینکه بودجه مشخص شده دهیاران باید در کمیته فنی که متشکل از مشاورین بخش‌داران بوده، مشخص شود، گفت: باید عوارض خودرو در روستا مشخص شده و بخشداران باید تا پایان سال 93 یک شغل را در هر بخش به صورت تعاونی ایجاد کرده و 3 برابر آورده مردم را دولت در این بخش پول می‌دهد و باید اشتغال در روستا تسهیل شود.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.